Hur mkt betalar ni för Ridskola?

F

ft_lover

Hur mkt betalar ni för en termin på ridskolan och hur länge/mkt rider ni? :d :D
Jag är inte helt säker men det är nånstans mellan 3800-4200 , rider en gång i veckan 60 minuter på mindre häst
kram/melli

Senast ändrad av en moderator:
Sv: Hur mkt betalar ni för Ridskola?

Jag är så kallad senior :) alltså över 18. Jag betalar 1200 för 10gånger/60 min så det blir ca 2500 per termin tror jag. Vet inte exakt hur många lektioner per termin det är.

jag rider i seniorgruppen , jag och min kompis ( vi är 13, 14 år alltså ) på mindre hästar och ibland ponnyer och betalar 1260 för 7 ggr och 180 per lektion..
Det kanske är lite dyrt trots allt ;) hehe, tänkte iaf läggga ut här och jämföra med andras svar ! :) Är ju nöjd med ridskolan i sej så ;)

Senast ändrad av en moderator:

jag betalar lite över 3000 kr/termin, rider ungefär 20-23 lektioner per termin och när man slår ut priset blir det 135 kr/lektion x antal lektioner på terminen, 45 min/lektion.

Betalar 145 kr per lektion 45min vi är 10st/grupp. Ska rida nästa termin så åxå men sedan gåtr jag nog över till att ta privatlektioner när jag har råd för jag tycker inte att jag lär mig något när man är så många...

betalar än så länge (junior) 100:-/lektion
nu på hösten blev det 16 lektioner
rider 60min på stor häst, 8 ryttare/grupp är max, vi har varit 7 i höst, blir förhoppningsvis bara 5 till våren.
har 2ggr dressyr, bommar, hoppning

relativt billigt verkar det som...

jag rider i tävlingsgrupp på ridklubben, på ridskolehäst. i både dressyr och hoppning.
och det kostar 100 kr/gång och det blir mellan 1h-1½h per gång.

När jag red på ridskola i trimgrupp (dvs vi skulle vara max 8 st, men var alltid 9-10) så kostade det cirkus 5000 per termin, alltså för mig och systern som red i samma grupp 10000 ungefär. Sen fick vi veta att vi var de enda i gruppen som betalade så mycket, de andra betalade runt 3-4000 st :mad: Då slutade jag och köpte egen häst istället.

Jag betalar 1500 kronor för 10 stycken lektioner på 90 minuter.
Det är alltså 100 kronor per timme.

Betalar 100:- per lektion, gruppen är olika stor, men max 8, rider 50 minuter, vet inte hur många gånger det är per termin.

Som jämförelse så rider jag helt privat för tränare í dennes ridhus, hon tar 150:-/1 timme

Rider ej på ridskola längre, känner inte att det ger någonting längre.
Men förut betalade jag 80:- för 45 min lektion, med max 6 elever i gruppen,
var dock oftast ännu färre personer i gruppen än så. Varierande storlekar på hästarna och ponnyerna.

Men om man ser tillbaka på ridskoletiden, så var hästmaterialet bristande, fanns endast ett fåtal hästar som var någerlunda utbildade, de flesta ridlärarna är inte utbildade osv. Visserligen var det väll inte heller så mycket pengar egentligen kanske,
men så här i efterhand så hade jag ju hellre hyrt en lektionshäst och tagit privatlektion på i stället för någon instruktör med mer erfarenhet (och ev. utbildning med), och gjort det kanske varannan vecka i stället..

Jag betalar 10 €(100 kr) för varje gång jag rider. Jag rider en gång i veckan i 60 minuter.

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag har inte ridit på 25 år men min barndom och ungdomstid präglades av hästar. Jag fick min första ponny som femåring, tävlade FEI...
Svar
9
· Visningar
1 112
Senast: Emro
·
Gnägg Här kanske finns någon eller några med erfarenhet av att ha en "sommarhäst" från en ridskola? Skulle ni vilja dela med er av hur det...
Svar
13
· Visningar
2 233
Senast: Shixle
·
Hästmänniskan Gjorde ett konto här enbart för att få lite svar på saker jag går och klurar på! Jag hoppas att tråden ligger på ett passande forum :)...
Svar
7
· Visningar
1 317
Senast: Zpunk
·
Ekonomi & Juridik Jag har försökt googla, men hittar inget riktigt tillämpligt och tänker att här inne finns ganska mycket erfaret hästfolk som brukar ha...
2 3 4
Svar
79
· Visningar
9 913
Senast: Svartkatt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hemlösa hundar ökar
  • Målbilder för trubbnosar.