Hur mkt är ok att betala till dagmatte??

M

Mindra

Hur mkt betalt tar ni som dagmatte? Jag har förstått att det är väldigt olika beroende på var man bor och vad man måste göra osv. Men vad anser ni vara lämpligt? om hundvakten är utbildad på hund och kan erbjuda en mkt bra miljö och all uppmärksamhet. Jag själv ska inte vara det utan sitter och funderar lite på att ev använda mig av en dagmatte precis när jag fått bebis så att hundarna inte kommer ikläm för att matte går å skaffar tvåbenting som tar massa tid :p

Sv: Hur mkt är ok att betala till dagmatte??

Vi bor i göteborg. Betalar 100kr/dag eller 50kr/halvdag. Dagmatten är en jättego dam i medelåldern som haft masssssor av hundar i sitt liv som hon ställt ut. Tycker det är rimligt att betala det, men det känns i plånboken i slutet på månaden...

Ok, hmm.. "min" dagmatte som jag i så fall tänkte har tidigare tagit 150kr/dag när hon har hundar. Hon har sagt till mig att säga vad jag själv kan betala om det skulle va aktuellt och att jag inte skall låsa mig för mkt på vad hon tidigare fått. Dock känner jag väl lite så att hon ändå är utbildad och då känns de väl som ganska rimligt med 150kr i alla fall.. Hmm..

Min dagmatte ger jag 60 kr om dagen, oavsett om det gäller hela dagen eller bara några timmar. Billigt o bra fast hon har stor hundvana... hon gör det för att hon tycker det är kul. :bump:

Hon promenerar minst 1 timme om dagen plus att hon aktiverar henne psykiskt. Jobbar man en hel dag är det så skönt att bara komma hem o gosa o mysa med lilla gumman.

Men för det priset har hon full frihet att lämna Nila ensam några timmar under dagen om hon vill. Även dagmattar har ju ett liv :)

Inte blir det sämre av att vi är grannar heller, nära att hämta o lämna.

Ahh.. de låter som en bra lösning det :D
Nu vet ju inte jag vart du bor men eftersom jag bor i sthlm så är man van att de är hyfsat dyrt med det mesta.

Den här dagmatten som jag pratat med kommer själv och hämtar och lämnar hundarna så de är ju smidigt så sett. Kommer förmodligen lämna två av hundarna till henne när de väl e dags.. ujuj 300 om dagen.. Men de får de på ngt sätt vara värt.

Frågan är bara om jag är dum som inte försöker säga lite mindre när hon ändå sagt till mig att själv säga. Men jag vill ju inte va snål.. Dessutom gäller de ju bara kanske två dagar i veckan...

Tycker att 200 kr för två hundar låter alledels lagom i Sthlm. Lite mängd rabatt tycker jag att att du kan få eftersom du har två hundar.

Joo.. kanske de. Är bara rädd att de låter lite ynkligt. Vet ju att andra utan problem betalar henne 150 men hon vill vara snäll mot mig. ( Känner henne genom att hon är min förra grannes moster... hehe nästan släkt:angel:)

Hur mkt betalt tar ni som dagmatte? Jag har förstått att det är väldigt olika beroende på var man bor och vad man måste göra osv. Men vad anser ni vara lämpligt? om hundvakten är utbildad på hund och kan erbjuda en mkt bra miljö och all uppmärksamhet. Jag själv ska inte vara det utan sitter och funderar lite på att ev använda mig av en dagmatte precis när jag fått bebis så att hundarna inte kommer ikläm för att matte går å skaffar tvåbenting som tar massa tid :p

http://www.dogwalking.se/

Jag betalar 50 kr/dag, Jag hämtar och lämnar hos henne eftersom det är på vägen till mitt jobb. Min dagmatte är utbildad agilityinstruktör och min hund hänger med på allt som hon gör med sin hund. De tränar dock ingen agility på dagtid.

tycker det låter rätt billigt!!! från 60-200 kr jag vet de som tar bra mycke mer...

Jag har gett 50kr/halvdag, 75 kr heldag hos en och 100kr dag hos en annan.

Min kompis gav 50 kr om dagen för en stor labbe i sthlms innerstad, vasastan.

Detta var 2 år sen, själv skulle jag kunna betala 50 kr för halv dag o 70 för hel dag för liten hund, mer för stor.

Liknande trådar

• Låst
Hundavel & Ras Vill ge en hund bästa möjliga liv och förutsättningar. Tyvärr blir jag inte klokare på vilken ras som skulle passa bäst. Och kan heller...
5 6 7
Svar
133
· Visningar
14 182
Senast: Snurrfian
·
Övr. Hund Hej gänget! Jag är förkyld och har för mkt tid och därför passar jag på att ställa en fråga /göra em tråd 🤣. Som några vet så skaffade...
2
Svar
26
· Visningar
4 360
Gravid - 1år Är gravid, och pappan till barnet vill absolut att jag ska göra kejsarsnitt. Fick så bra hjälp här när jag skrev för ett tag sedan- kan...
4 5 6
Svar
109
· Visningar
18 533
Övr. Hund Hund i trädgård med koja. Gränslös granne... Vill gärna höra med er om vad ni tycker om följande. Vår hund vistas i del av vår...
2 3
Svar
41
· Visningar
10 207
Senast: Inte_Ung
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka