Hur minska upprördhet vid revirintrång?

MonteRose

Trådstartare
Vi flyttade till villa med kattinhägnad trädgård i somras och mina två gamla katter som varit innekatter innan dess verkar trivas ute. Tyvärr ränner grannarnas katter på tomten och när de kommer nära staktet så blir mina två fruktansvärt upprörda. Det kan man ju förstå men det slår över och de börjar slåss med varandra. De blir riktigt arga på varann och det kan ta en lång stund innan de lugnar ner sig.

Jag försöker distrahera dem men det funkar inte så bra. Jag försöker jaga bort inkräktarna med vattenspruta och arga utfall men de ger sig inte. Jag kan ju inte göra för stora manövrar för då skrämmer jag ju mina egna oxå. Funderar på att ha småsten till hands och kasta på dem. Har blivit erbjuden brorsans slangbella men det är nog för mycket.
Kan ju inte hindra grannkatterna att komma så finns det något tips på hur jag kan få mina egna lugna?
 
Sv: Hur minska upprördhet vid revirintrång?

Det där var jag jätterädd för nu när jag nätade in min uteplats. Yoga är extremt revirkänslig och har en förmåga att ta ut eventuell upprördhet på Abbie. I mitt fall har det dock slutat positivt, Yoga skriker åt de andra katterna så dom springer iväg :D Och hon blir inte alls upprörd. Tänk att andra kattägare utan samvete ska kunna hindra innekattsägare att ge sina katter lite utevistelse :crazy:
Har tyvärr inga tips alls, hoppas det går över med tiden. Håller tummarna för det!
 
Sv: Hur minska upprördhet vid revirintrång?

Oh, vad duktig hon är som skrämmer bort inkräktarna. Önskar mina var lite lika henne. Mina två små nytillskott blir jätterädda och springer genast in.

Tyvärr är katterna ännu riktigt bekväma med brorsans hund så den har jag heller ingen hjälp av.
 

Liknande trådar

Katthälsa Nu har jag tröttnat på att få mina händer sönderklösta av min katt. Hon är nu tio månader gammal och ingen annan än jag och min pojkvän...
2
Svar
21
· Visningar
5 840
Senast: Ponnyfoton
·
Övr. Hund Min tollare fyller 2 år i slutet av mars. Han är en underbar hund med mycket energi och glädje. Vårt (eller egentligen mitt) problem är...
2 3
Svar
50
· Visningar
9 536
Senast: AlmostEasy
·
Övr. Katt Jag hörde ett vildare liv från trädgården medan jag pratade i telefon och rusar ut för att se grannkatten och min ena i ett vildare...
2
Svar
30
· Visningar
2 916
Katthälsa Hej! Efter en desperat sömnlös natt kom jag att tänka på mitt gamla favoritforum Buke och att människor här brukar ha mycket kunskap...
Svar
9
· Visningar
1 827
Senast: Niceperson
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp