Hur märker man??

V

vetinteriktigt

Jag har av någon anledning börjat fundera på om jag möjligtvis är gravid, självklart ska jag göra ett grav.test men måste ju passa på att fråga vad ni tror också...

Jag äter minipiller (Cerazette) och har lite oregelbundna blödningar på dom, vilket jag även har haft nu den senaste tiden. Jag vet med mig att jag har slarvat lite med tiderna och jag har nog även gått över dom 36 timmarna som man har på sig mellan två piller. Jag har tyvärr ingen koll alls på när blödningarna har kommit eftersom jag aldrig antecknar nåt sånt:angel: (dåligt)

Jag mår illa i stort sett varje gång jag har ätit något (har hänt innan när jag har varit stressad men det är jag verkligen inte nu, känns inte riktigt likadant).

Jag upplever att jag har gått upp i vikt, märks lite på byxorna men framförallt är min mage inte alls lika platt längre. Jag kan dra in den men när jag slappnar av så putar den ut lite, den har inte fått mer fett utan bara står ut lite mer. Mina bröst har vuxit lite, dom är rätt stora sen innan men nu märker jag att mina vanliga bh:ar börjar bli för små, men om jag nu har gått upp i vikt så kan det ju lika gärna bero på det...

Känns egentligen osannolikt att jag ska vara gravid med tanke på att jag äter minipiller och har haft lite blödningar men det där med magen känns konstigt. Innan har den bara stått ut så när jag precis har ätit men idag har jag bara druckit en halv kopp kaffe och den ser likadan ut iaf.

Så... tror ni bara att jag är nojig?

Sv: Hur märker man??

Nu ska jag skriva ett sånt där trist standardsvar :p

Det finns absolut ingen här som kan svara på den frågan. Kanske är du nojjig, kanske är du gravid. Det har ju hänt tidigare att folk blivit gravida trots piller och eftersom du uppvisar en del "symptom" kan det mycket väl vara fallet. En tripp till apoteket för att inhandla ett grav.test kan nog vara på sin plats :laugh:

Lycka till och hoppas du får det testsvar du vill ha.

Senast ändrad av en moderator:

Håller med föregående talare!
Men vill också nämna att när jag åt cerazette trodde jag att jag var gravid massor med gånger. Jag bytte från vanliga p-piller till dom och då kunde jag plötsligt få tokömma bröst, oregelbundna blödningar, inga blödningar alls på flera månader, ont i magen, ont i huvudet. Jag har gjort en mängd grav.test men de var alltid negativa, ända tills jag slutade med pillrena för att försöka bli gravid.
Jag åt de pillrena i ca två år.

Alltså, allt du upplever är ju även biverkningar av cerazette så de enda du kan göra är ju ett gravtest.

Från fass.se

Vanliga biverkningar, förekommer oftare än hos 1 av 100 kvinnor:

humörförändringar,
minskad sexuell lust (libido),
huvudvärk,
illamående,
akne,
bröstspänningar,
oregelbundna eller uteblivna menstruationer,
viktökning

Tänkte bara tala om att jag har en Cerazettebäbis här hemma. Hon är nu snart 7 mån;). Så visst kan man bli gravid trots att man äter minipiller.

haha, jag min kompis ska snart ha sin cerazettebebbe också... mys! Sitter här med testet bredvid... kanske lika bra att få det gjort, antagligen så är det ju inget. Som Pmm skrev så är det ju vanliga biverkningar.

Funderade på en sak bara som ju kan vara aktuellt till nästa gång man oroar sig... det där med blödningar, en av biverkningarna från Cerazette är ju oregelbundna blödningar, kan dom komma ändå om man har blivit gravid och fortfarande äter piller?

Liknande trådar

Hästvård Hej allihopa! Jag har hamnat i en tråkig situation, och behöver lite tips på hur jag kan tänka för att inte bli för deppig. Nu till...
Svar
13
· Visningar
1 108
Senast: Kilauea
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 759
Senast: Lavinia
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Det är nu 3½ år sedan jag fick besked om att jag är överkänslig mot komjölk, de 4 vanliga sädesslagen (vete, havre, korn, råg) samt...
Svar
0
· Visningar
365
Senast: cassiopeja
·
Hästmänniskan Alltså blev lite paff av vad en säljare svarade så måste kolla om jag är koko eller om det ändå är ok. Är intresserad av en häst. Vi...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
7 757
Senast: morgaine
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar