Hur många

Sv: Hur många

Ja, jag är betydligt mer bekymrad över reklamaspekten än att folk skulle bli upprörda över dött vilt.

Jag vet ingen som direkt håller på med hundspann, men jag vet att jag läst om användare som nyttjar sina draghundar.

Sedan om dom tävlar eller inte kan jag inte svara på.

Men nog finns det användare som håller på med Drag och som är kunniga, även om dom är få just på buke :)

Ja, jag är betydligt mer bekymrad över reklamaspekten än att folk skulle bli upprörda över dött vilt.

Tror du seriöst att jag är intresserad av att sälja jakthundsvalpar via buke???????

Ja, herrejösses.. :eek:

Jag hoppas att lillebill gör som jag vill och plockar båda trådarna, för uppenbarligen är jakt och jakthundar inget som passar sig här inne tyvärr. Det är ju bara att se på hur den här tråden utvecklat sig..

Jag vet inte om det här är någon interngrej som jag missat men vad menas med detta? Får man inte visa upp hundar från sin uppfödning för att det gör reklam för uppfödningen eller vad? (Inte tyket menat, funderar bara på om jag missat något i forumsreglerna)

Tror du seriöst Jag hoppas att lillebill gör som jag vill och plockar båda trådarna, för uppenbarligen är jakt och jakthundar inget som passar sig här inne tyvärr. Det är ju bara att se på hur den här tråden utvecklat sig..

Hur kan du säga så? När du lägger in bilder mm och visar dina jakthundar så är det massor som skriver i dina trådar, inkl jag själv.

Det spelar ingen roll vad jag tror, då jag inte sköter detta längre, men faktum är att det inte är någon hemlighet att du bedriver uppfödning och all publicitet kan ses som reklam. Det är en svår balansgång där man kan jämföra med hingstägarna på hästforumen. De får skriva i begränsad om fattning om sina hingstar just därför att det tangerar till reklam. Huruvida de vill jaga spekulanter eller inte är tämligen irrelevant då stor publicitet på forumen kan locka nya kunder.

Detta gäller alla näringsidkare och jag förvånas över att du reagerar så kraftigt. det har heller inget med jakt att göra. Det hade varit samma sak om du sysslat med enbart agility eller utställning. Nu beter du dig faktiskt lite barnsligt.

Hur kan du säga så? När du lägger in bilder mm och visar dina jakthundar så är det massor som skriver i dina trådar, inkl jag själv.

Gissar att ni diskuterar tråden där gnist la upp bilder (och en film jag inte såg) på tjäderjakt? Just den tråden tycker jag är lite typiskt buke.. istället för det "vanliga" "Å va fina bilder bla bla" eller intressanta frågor mm ska det vridas till någon debatt om om det är rätt att jaga eller inte. Det tycker inte jag hör hemma i en sån tråd utan då kan man starta en egen tråd om man vill ha jaktdebatt.

Som sagt är det en svår balansgång och du kan läsa om parallellen till hingstägarna ovan. Man får visa upp sina uppfödningar och berätta om sina hundar och deras förehavanden, men med omdöme och måtta. Det får inte gå överstyr så att det i princip blir gratisreklam för uppfödningen, vare sig det gäller häst eller hund. Intentionen hos trådskaparen spelar roll, men samtidigt är det ingen hemlighet att de hundar som syns mest drar till sig mest uppmärksamhet och vem tackar nej till det.

Det är dock lillebills uppgift att avgöra var gränsen går och det får vi väl alla rätta oss efter. Hon behöver ju inte alls hålla med och jag ska egentligen inte lägga mig i. Jag är dock glad att diskussionen uppstod då jag många gånger funderat över det, både som moderator och nu som vanlig användare.

Nä jag syftar inte på den. Söker du så ser du hur mycket bildtrådar Gnist lägger in på buke. Och där får hon dom svaren som du tycker man ska ge. Att de är söta mm.
Jag förstår inte riktigt vart du vill komma?
För inte sitter jag här på buke för bara sitta och säga att bilder på djur är söta mm, jo jag gör det också, men jag vill diskutera också, för är ju faktiskt det buke är egentligen, ett diskussionsforum.

Gnist: Just nu känns det som du inte vill skriva mm bara för du inte får de svar du vill ha. Eller att folk inte skriver vad de brukar i dina bildtrådar.
Men hur många ggr har inte du och vi andra sagt till folk som klagar på svaren de får. Att man kan inte bestämma hur en tråd ska utveckla sig eller vilka svar man vill ha.

Fast man får ju inte svar på intressanta frågor heller om det är fel frågor.
Jag funderade faktiskt på en fråga när jag såg filmen, men insåg att ställer jag den så är inte det populärt.
Är ju bara att se tråden på senor som handlar om jakt.
Folk har olika åsikter, men vissa kan faktist inte ta det utan de tycker att just det de gör eller tycker är rätt.

Jag tycker att det är fruktansväret synd att stävja diskussioner. Jag vill att diskussionsforum ska vara relativit fria och faktiskt tillåta diskussioner. Även om de inte utvecklar sig exakt så som TS tänkt sig.

Sålänge alla visar respekt och allmänt hyfs så ska man få vrida diskussionerna hur man vill, hänger folk på så finns det ju uppenbarligen bra underlag för en utvecklande diskussion. Beroende på omständigheter kan det ibland vara respektfullt att skapa en spinoff, men generellt tycker jag inte att det på ett forum ska finnas några ambitioner till att stävja diskussioner.

Man kan väl tycka lite vad man vill om det, och som Jadzia säger så är det en fin gräns som är väldigt öppen för egna tolkningar. Men det har hänt förr att vissa användare blir sura och börjar skrika om reklam, även om det inte alls var TS's intentioner.

Jag tänkte mest på att stävja eventuellt tjafs som kan bli om jaktförespråkare och motståndare ryker ihop. Händer det dessutom i varje tråd kan det ju bli lite tröttsamt.

Nä jag syftar inte på den. Söker du så ser du hur mycket bildtrådar Gnist lägger in på buke. Och där får hon dom svaren som du tycker man ska ge. Att de är söta mm.
Jag förstår inte riktigt vart du vill komma?
För inte sitter jag här på buke för bara sitta och säga att bilder på djur är söta mm, jo jag gör det också, men jag vill diskutera också, för är ju faktiskt det buke är egentligen, ett diskussionsforum.
Jag menar inte att man bara får skriva "sötinlägg" men jag tycker inte att det passar sig att börja klaga på träningsformen eller vad man ska säga (i gnist fall, jakt) när en stolt hundägare visar upp vad hunden har gjort.
Då kan man starta en egen tråd om det ska gnällas på sånt. Jag sitter inte i utställningtrådarna och beklagar mig över vilket fjolleri det är (inte för att jag tycker det men som exempel).

Då får man ju göra spinoff trådar på varenda tråd här då om man inte får börja diskutera i en tråd med tex bilder mm.

Men det du menar är ju faktiskt att de som skulle vara i den tråden är de som skulle säga..vilken härlig film.

Och jag har inte sett en enda i den tråden som klagat på träningsformen. Fast å andra sidan. Hur ofta diskuteras inte det i trådar här på hund när nån tränar på ett sätt som andra tycker är fel...
Och å andra sidan såg inte jag vad hunden gjort i filmen heller, om jag nu ska prata om den. Jag såg bara en jägare med sin hund. Och sen hörde man några skall. Skall som kunde varit från vilken hund som helst när man tittar på en film men inte får se hunden i arbete.

Jag klagar inte på filmen i sig. Men när man bara ska få fråga possitiva saker i ämnet. Eller att faktum var att det blev en tråd tidigare som jag svarade i. Och då var inte det bra heller, eftersom jag gjorde en kommentar i filmtråden. Ja jag blev lite irriterad och försvarade mig, för jag anser inte jag gjort fel.
Inte mer fel vad TS själv gör i trådar i så fall.

Ska man stryka medhårs jämt blir det ju skittråkigt. Man måste väl få diskutera och fråga utan att man ska bli osams och utan att skriva till moderatorn att trådarna ska tagas bort, bara för man inte fick den respons man ville ha.

Senast ändrad:

Då får man ju göra spinoff trådar på varenda tråd här då om man inte får börja diskutera i en tråd med tex bilder mm.

Men det du menar är ju faktiskt att de som skulle vara i den tråden är de som skulle säga..vilken härlig film.
Lägg inga ord i min mun. Man kan väl diskutera utan att förkasta hela idén med jakt. T.ex fråga hur man tränar unghundar och eventuellt diskutera det men att förkasta jakt tycker jag är lite fånigt i en sån tråd. Då kan man skapa en egen tråd.

Ska vi dra ett konkret exempel så fattar jag inte vad denna kommentaren ska ge över huvud taget:
För jag anser att jag också har det lika trevlig i skogen med mina hundar, men utan vapen. Nu menar jag inte att det är fel att skjuta. Utan jag menar att vi som inte jagar kan också ha och känna tjusningen av att vara i skogen.
Jag anser inte att just jakt har en mer tjusning
Tycker inte alls det var modigt gjort som Nikkis skriver.
För sånt här har väl de flesta sett på tv
Ska man stryka medhårs jämt blir det ju skittråkigt.
Självklart, men att hacka för hackandets skull är ju bara jävligt onödigt och tråkigt. Det ger ju inte ett skit det heller, bara dålig stämning.

Undrar hur kul Hund skulle bli om jag började hacka på alla bilder där folk har strypkedjor, haltigrimmor mm på sina hundar och köra värsta harangen om att hundar allt kan gå lika fint i något mildare. Det blir ju bara löjligt.

Liknande trådar

S
Övr. Hund Vill bara skriva av mig. I dag skall en av våra gamla kompisar få somna in. Mattes hund ända ut i klorna. Då vi träffades så litade...
Svar
6
· Visningar
2 085
Senast: thea
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka