Hur många

Sv: Hur många

Jag har ingen brukshund och än så länge kör jag bara vanlig lydnad med min, känner inte igen mig alls i det du skriver.

Jag känner mig delaktig, däremot när det diskuteras skydd och liknande som jag inte håller på med så är jag inte lika delaktig :)

Här finns det ju folk med alla inriktningar känns det som.

• Drag
  • Jakt
  • Skydd
  • IPO
  • Bruks
  • Lydnad
  • Sällskap

Senast ändrad:

Fas det stämmer ju inte riktigt. Jag kan direkt säga att min definitivt inte har kadaverlydnad. Ett flertal som har haft problem med olika saker har dessutom fått hjälp av bukefalister i verkligheten.

Däremot om man nu skulle säga som i ditt exempel, så är det väl ganska begripligt att någon reagerar. Det ÄR ju inte tillåtet att låta hunden driva vilt, så då är det inlärningssättet inte så bra.
Många gånger kan det nog också hända att man läser om någons framgångar och tänker "Vad kul", men eftersom man inte har så mkt mer att komma med gör man inte ett " :bow: :bump: :bow: :bump: " inlägg. Det kan vara din föreställning som gör tystnaden negativ, den kanske är positiv?

Mmm..

Jag förstår helt känslan, för jag tror som sagt många känner så ibland.

Men jag tränar ju inte alls med min hund, jag har henne som ren sällskapshund och har henne med i stallet och så. Visst aktiverar jag men jag tränar inte alls som när jag hade brukshund och JAG upplever i alla fall att man inte är lika accepterad om man inte har Schäfer eller Rottis.

Jag tror faktiskt (och hoppas!) att du skulle få en del uppmuntrande tillrop om du startade en sådan tråd. Vad jag kan se så handlar flesta trådarna på Hund om vardagslydnad, hälsofrågor och rasfunderingar - inte tävlingslydnad eller bruks.

Oj vad olika man kan känna.

Jag har aldrig känt att jag inte är accepterad här för att jag har en Staffordshire Bullterrier.

Det finns ju en hel del med personer här som enbart har sällskapshundar också :)

Men hur menar du att du inte känner dig delaktig, det är ju som ditt val att ha sällskapshund ( eller missförstår jag dig nu )

Finns ju en hel bunt med trådar som inte rör en specifik inriktning utan mer siktar in sig på den allmänna lydnaden!

Självklart ska inte hunden driva vilt eller springa fram till andra hundar eller what ever men det känns som att det ofta blir mer pekpinnaŕ än stöd och tips. Många hackar för hackandets skull och börjar någon så kommer det 10 efter och skriver exakt samma sak. Jag har inte blivit "utsatt" för jag vet vad man "kan och itne kan" skriva här.

Många gånger kan det nog också hända att man läser om någons framgångar och tänker "Vad kul", men eftersom man inte har så mkt mer att komma med gör man inte ett " :bow: :bump: :bow: :bump: " inlägg. Det kan vara din föreställning som gör tystnaden negativ, den kanske är positiv?
Nej jag gör ju likadant själv, jag gör sällan ":bow:-inlägg" till folk men jag upplever att det kommer bra mycket fler ryggdunkningar när någon varit på tävling eller träning än när någon med sällskapshund fått sin hund att sluta stjäla köttbullar från köksbänken.

Jag tror faktiskt (och hoppas!) att du skulle få en del uppmuntrande tillrop om du startade en sådan tråd. Vad jag kan se så handlar flesta trådarna på Hund om vardagslydnad, hälsofrågor och rasfunderingar - inte tävlingslydnad eller bruks.

Knappast men det har jag inget behov av från buke heller, det har jag ett annat forum till. Jag lider inte av det men jag förstår Gnist att bukehund inte passar för alla typer av trådar...
Men sen är det ju som hela buke, det blir lite klubben för inbördes beundran och de som skiver mest och som flest känner får flest svar i trådarna men så är det ju överallt så det är ju inget att störa sig på heller egentligen.

Det finns ju en hel del med personer här som enbart har sällskapshundar också :)

Men hur menar du att du inte känner dig delaktig, det är ju som ditt val att ha sällskapshund ( eller missförstår jag dig nu )

Finns ju en hel bunt med trådar som inte rör en specifik inriktning utan mer siktar in sig på den allmänna lydnaden!

Javisst är det mitt val att ha min hund till sällskap, det var ju ett aktivt val att inte skaffa brukshund igen och det valet ångrar jag inte. Men jag tycker det finns en annan del i hundägandet än lydnaden och kommandona och den delen får inte så mycket utrymme i forumet.

Jag tycker tvärtom att det kryllar av varierande trådar och på det stora hela så tar tävlingsbiten ( alla inriktningar inräknade ) avsevärt mindre plats än resterande allmänna trådar.

Förtäckt kritik mot att forumet inte fungerar som det ska ger sällan önskat resultat och martyrollen passar dig inte. Vill du skriva om jakt så gör det och låt moderator sköta eventuella kontroverser.

Förtäckt kritik mot att forumet inte fungerar som det ska ger sällan önskat resultat och martyrollen passar dig inte. Vill du skriva om jakt så gör det och låt moderator sköta eventuella kontroverser.

Det är ingen förtäckt kritik alls och definitivt inte någon matryrskap från mitt håll!

Jag konstaterar ett faktum för mig och ville se om fler upplevde samma sak och uppenbarligen så är det så och inte bara inom jaktsidan av hundägandet.

Jag konstaterar ett faktum för mig och ville se om fler upplevde samma sak och uppenbarligen så är det så och inte bara inom jaktsidan av hundägandet.

Fast samtidigt tror jag det är svårt att komma ifrån när många har samma intressen tar det lätt över. Jag skriver om min hund på ett annat forum med likasinnade och sållar det jag vill ha från buke men lägger inte ut så mycket egna trådar.

Sen tycker jag det är ganska fånigt när det ojas över bilder på döda djur (minns att det blev lite ojoj när någon visade en bild på en vargdödad jakthund t.ex.), djur dör, ibland inte naturligt och ibland blodigt, thats life. Jag tycker inte man kan censurera alla bilder på ett forum. Det kanske finns sånna så mår sämre av en bild på en labrador än av en bild på en uppäten stövare, känns inte som om man kan skydda folk från allt på nätet.

Att andra är ointresserad av det någon skriver om är en sak, men som du skrivit tidigare, så är det ju inte det som är problemet.

Men då får ni väl ändra på det och börja starta trådar om bruks, jakt, lydnad eller vad det nu kan vara som saknas. Svårare än så är det inte. Jag har just nu inte mycket att bidra själv av den varan, men till våren lär Sam vara ute på banan och då blir det en del brukstrådar.

Det var jag som skrev att man kunde varna innan man la ut en söndertrasad stövare, spelar ingen roll att det var vargen som tog den alls.

Hade varit samma sak om en bil kört över den så tarmarna sprutat..

Jag bad henne inte alls att censurera men kanske varna först eller skriva en länkadress.

Jag ser faktiskt inte alls likheten mellan en normal labradorbild och en helt söndertrasad Stövarbild med tarmar och annat utanför.

Ville bara klargöra varför jag skrev som jag skrev ;)

Sedan får du tycka att jag är löjlig.

Handlade aldrig om att censurera inlägget eller ta bort bilden i sig för den passade in på det hon skrev, men ett varningens ord hade varit välkommet från min sida :)

@ Gnist:
Menar du verkligen att du inte kan skriva om dina hundars framgångar för att folk skulle lyncha dig pga att du håller på med just jakt? Eller menar du att du skulle bli anklagad för att göra reklam för din egen uppfödning? (Snarare det jag skulle tänka mig hända.) Och hur vet du att du skulle bli trianglad om du inte har provat?

Även om din mening med den här tråden inte var att spela martyr så är det lite det intrycket du ger just nu..

OT men vem här håller på med drag? *förbryllad över hur dålig koll jag har*

Senast ändrad:

Liknande trådar

S
Övr. Hund Vill bara skriva av mig. I dag skall en av våra gamla kompisar få somna in. Mattes hund ända ut i klorna. Då vi träffades så litade...
Svar
6
· Visningar
2 085
Senast: thea
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka