Hur många

Gnist

Trådstartare
Hundfaktaböcker har ni?
.
.
.
Jag själv har i dagsläget: 25 st :cool: och det lär ju bli fler misstänker jag..:o
Har dessutom Läst alla..Flera gånger :angel:

Sv: Hur många

Ca tio, lästa en eller max två gånger. Jag läser inte så mycket teori utan föredrar att inhämta kunskap genom praktik och diskussioner med diverse hundfolk.

Jo, men det är ju självskrivet. Jag är själv mer av en praktiker och gillar det, men jag Vet också att man lär sig otroligt mycket av att läsa böcker. Därmed inte sagt att jag sväljer Allt som står i dessa böcker med hull och hår..:cool:

Jag har tre.. eller fyra när jag tänker efter. Sen har jag nog ett par som är si så där 20 år gamla också... :)

Så gamla böcker brukar vara rätt så intressanta att läsa..Facinerande att se hur mycket hundhållningen/hunduppfostran ändrats genom åren :)

jag är så snål att jag lånar på biblan. har väl en 5-10 hemma. de flesta hundmänniskor jag träffar har ganska lika åsikter om det mesta, böcker gör att vyerna vidgas lite.

Ja verkligen, i de böckerna är det inte talom operant inlärning utan där är det "den hårda metoden" som gäller. ;)

jag har en serie i tre delar från -62, hundutbildning och hundvård. men jag har inte läst den ännu.

cillamuffins skrev:
jag har en serie i tre delar från -62, hundutbildning och hundvård. men jag har inte läst den ännu.

:eek: :eek: Inte läst ännu :eek: :eek:
Men människa hur har du kunnat låta bli :confused:

Sådana böcker vill ju jag också ha ju :(

;)

jag hade nästan glömt bort dem men hittade dem för nån vecka sedan. men de är nog ganska intressanta eftersom de är utgivna i samråd med SBK.

Oj.. jag har inte många..

Förstå din hund, av Jan Fennell
Hundfostran, av Erik Wilson (?)
Stressade hundar, Martina Nagel
Lyckliga lydiga hundar, Anders Hallgren
Lydnadsboken, Memea Mohlin
Hundlydnad med klicker, Peter Holmberg
3 staffböcker
En hundras-bok
En "uppfostran-bok" från 50-talet tror jag. Ganska rolig.

Jag tror jag äger tre. Skulle gärna ha fler men det blir aldrig så man köper. Fast numera kan man ju läsa om det mesta på internet så...:angel:

38 st där de flesta är väl utvalda.

Men som nästan redan är skrivet. Teorikunskap om hund är en sak. Praktisk hundkunskap är en helt annan. Jag föredrar den sista, även om man kommer långt på den teortiska biten, så länge man har en vettig hund.

Eh, jag vet faktiskt inte hur många det är men det är nog runt eyy tiotal. Annars så har jag läst varenda bok på biblioteket:bow:

Har man en Schäfer av mall A1 så är de gamla femtiotals-böckerna inte så tokiga faktiskt. Då kan man i princip läsa i boken, ta hund, följa instruktionerna och det fungerar.

Problemen kommer först när det inte är just Schäfer A1.

Liknande trådar

Övr. Hund Min dotter vill ha en tax, och jag är skeptiskt. De är suveräna, men jag ser det mer som en jakthund än sällskapshund. Mentalitet och...
2
Svar
23
· Visningar
1 694
Senast: Tantan
·
Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
25
· Visningar
1 490
R
Övr. Hund Istället för och fortsätta i en tråd som handlar om att vara publik på utställning så tänkte jag att det kanske kunde vara bra med en...
Svar
16
· Visningar
983
Senast: Myrten
·
R
Övr. Hund Jag ska kanske åka och titta på en hund utställning i helgen. Jag har bara varit på pytte små utställningar förut och den som jag kanske...
10 11 12
Svar
220
· Visningar
6 253
Senast: Raderad medlem 149524
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar