Hur många signaler väntar ni när ni ringer till någon?

• Äldre
  • Trådstartare Trådstartare Mirre
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 14
  • Visningar Visningar 1 784

Mirre

Trådstartare
Innan ni lägger på om ingen svarar?
Eller väntar ni en stund bara tills ni tröttnar?

Beror på vem jag ringer till.

Men generellt ganska länge. Personen kanske inte har möjlighet att släppa allt för händer på sekunden.

Ringer jag till en privatperson ca 5-6 signaler, ringer jag till en myndighet, företag eller liknande brukar jag vänta längre, hur mycket längre beror nog på hur viktigt samtalet är - mer viktigt, längre väntan.

Jag väntar tills telefonsvararen går igång. Jag ringer bara till mobiltelefoner och upplever att det inte hinner gå speciellt många signaler. Har alltid hörlurar när jag ringer, så det är inte direkt jobbigt att vänta en liten stund.

väntar alltid tills alla signaler gått fram och samtalet bryts eller telefonsvarare går i gång. Pratar aldrig i telefonsvarare dock.

Väntar vanligtvis 4 signaler om det inte är till myndighet, då väntar jag längre

5 signaler brukar jag nog oftast vänta. Telefonsvararen brukar gå igång efter 5 signaler och det orkar jag aldrig tala in på.

Jag brukar vänta typ 5-6 signaler. Ofta går telefonsvararen på innan. Pratar sällan in ett meddelande utan skickar hellre ett sms med mitt ärende. Är det till företag/myndighet och man placeras i kö så väntar jag så länge jag orkar och beroende på hur viktigt det är.

Det beror på vem jag ringer. Ringer jag min mamma väntar jag 10-15 signaler till både mobil och fasta telefonen. Särskilt på sommaren då hon ofta är i trädgården och har en bit till telefonen. De flesta andra (privatpersoner) väntar jag kanske 5-7 signaler, om inte telsvar hoppar igång innan.

Liknande trådar

Kläder & Bli fin Vi gjorde misstaget att köpa en förlovningsring som bara var guldpläterad så den är rejält avskavd redan efter 1,5 år så vi funderar på...
Svar
18
· Visningar
1 379
Senast: Lyan
·
Kropp & Själ Två av mina hundar råkade i ett ordentligt slagsmål igårkväll, där jag fick gå in och fysiskt sära på dem (i princip bända upp munnen på... 2
Svar
34
· Visningar
2 045
Senast: starcraft
·
Hästvård God kväll! Sitter just nu och vakar över sjuk häst och tänkte höra om någon varit med om något liknande. Ena hästen sväljer inte sin... 2
Svar
27
· Visningar
2 460
Senast: Zetly
·
Relationer Idag för 25 år sedan träffade jag hästen som fick mig att förändra mitt liv. Redan från första stund så förstod jag mig på henne och vi... 2
Svar
20
· Visningar
1 582
Senast: Görel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Oseriös avel 2023
  • Uppdateringstråd 31
  • Shop to you drop, del 4