Hur många ritter fösta säsongen?

P

Pepparn

Hej!

Tänkte bara höra hur många ritter ni red/ tycker är vettigt första tävlingssäsongen? Planerar att debutera nästa år (peppar, peppar) och hade då tänkt börja med en PP. Är det vanligast att man rider bara en PP och sen satsar på en CR? Hur gjorde ni? Hur tänker ni med erfarenhet?

Hälsningar Karin

Sv: Hur många ritter fösta säsongen?

När jag började fanns inte PP. Jag tycker det är ganska onödigt att rida PP. Det skulle väl i så fall vara om man har en väldigt stressad eller omogen häst.

Jag red fyra ritter (fast en av dem med en annan häst) min första säsong. Du kan se vilka samt hur det gick här: Mina ritter

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag har haft min häst i många år och utbildat den själv med hjälp av tränare. Älskar hästen över allt annat och har ridit den tusentals...
Svar
17
· Visningar
3 420
Senast: Solstig
·
Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 428
Senast: Freazer
·
Övr. Hund Ni som tar med hunden på jobbet - vad jobbar ni med? Hej! Jag har planerat att skaffa hund under ett drygt år nu. Jag har erfarenhet...
2 3
Svar
47
· Visningar
6 971
Träning Hejsan! Kort bakgrundsinfo: jag är 18 år gammal, ridit på ridskola i 11 år och har diagnosen autism nivå 2 vilket avsevärt försvårar...
Svar
15
· Visningar
2 343

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka