hur många poäng?

Sv: hur många poäng?

break_a_leg skrev:
På klubbnivå brukar många köra med principen att 50% räknas som CR. När man på ponny ska kvala till olika nivåer brukar det vara 62% som gäller.

Jag tycker att dressyr är bra på det viset att man hela tiden kan förbättra sin egna resultat och tävla mot sig själv i första hand. Blir man dessutom placerad ser jag det som bonus.

så då är 165 poäng godkänt? det var iaf min allra första dressyr tävling som jag vågade mig till.. :) har tidigare bara tävlat lite i hoppning :) :bump: :banana:

Sv: hur många poäng?

Det var väl ett bra resultat för att vara första gången! Sedan beror det på domarnivån, ibland kan man vinna på under 60 % också....

Liknande trådar

Dressyr Någon som tittat i veckan? Hittat några favoriter? För erkänna att jag inte alls tittat särskilt mycket för det är så många Namn i...
Svar
9
· Visningar
1 119
Senast: Fiorano
·
Dressyr Ska debutera La:1 i början av juni. Har ni några tips inför programmet? Vad tjänar man poäng på?
Svar
1
· Visningar
551
Senast: JohannaB
·
Körning Jag började läsa lite i TR för sportkörning (jag har inte ens en körbar ponny än :p jag tror att jag bara snabbt skulle kolla vilka...
Svar
13
· Visningar
364
Senast: Cactus
·
Hoppning Ja, som rubriken lyder. Jag kanske har missat en viktig poäng med detta eftersom jag själv aldrig tävlat i hoppning annat än på...
Svar
11
· Visningar
1 502
Senast: co-SMAD4
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama