Hur många kubikmeter torv använder ni per månad?

W

Wishful

Funderar på priset per månad med tanke på torv i lösvikt. Man kör väl in en skottkärra runt varannan dag, kan det gå 100-150l/skottkärra? Så isåfall blir det väl vad det nu blir i månaden, men vad anser ni? hittar bara tidigare trådar om torv i säck eller bal, ingen som använder lös?

Sv: Hur många kubikmeter torv använder ni per månad?

vi har löstorv i stallet men jag vet inte vad det kostar eller hur många kubikmeter vi använder..
vi får ta två små kärror i veckan.. tror dom rymmer runt 90 liter

Jag använder lös torv, kör in ca 2 skottkärror/box i veckan kärran rymmer ca 100l jag har köpt 3 m3 torv och det är jättedrygt jag har strött med torv i 7 veckor nu och har nog 1 dryg m3 kvar..
Jag har 2 hästar, i lösvikt betalar jag ca 110kr / m3.

Tack så mycket!!

Jag använder lös torv, kör in ca 2 skottkärror/box i veckan kärran rymmer ca 100l jag har köpt 3 m3 torv och det är jättedrygt jag har strött med torv i 7 veckor nu och har nog 1 dryg m3 kvar..
Jag har 2 hästar, i lösvikt betalar jag ca 110kr / m3.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
88
· Visningar
14 762
Senast: Johanna1988
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Det är alls inte bara kris och katastrof att bo här och få öva på problemlösning (även om jag bryter ihop nångång ibland). Mesta tiden...
Svar
0
· Visningar
1 572
Senast: cassiopeja
·
Gnägg Hej! Funderar över något som jag inte kan hitta råd om någonstans på nätet. Jag delar min häst med min mamma och vill nu flytta 1 timme...
2
Svar
28
· Visningar
3 474
Senast: Stekspaden
·
Skola & Jobb hej. funderar lite jobbrelaterat o vill kolla med er bukare fall ni har några kloka inputs ☺️. är situationen jag varit sjukskriven...
Svar
6
· Visningar
1 894
Senast: vtok
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka