Du menar alltså att du räknar att ta hand om en häst, typ mocka och göra höpåsar som motion?
Varför skulle det vara mindre motion än en promenad?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Du menar alltså att du räknar att ta hand om en häst, typ mocka och göra höpåsar som motion?
Jag tänker nog att mocka en (1) box motsvarar en mycket kort promenad. Att ha manuell mockning som sitt arbete, är ju något annat.Varför skulle det vara mindre motion än en promenad?
Jag tänker nog att mocka en (1) box motsvarar en mycket kort promenad. Att ha manuell mockning som sitt arbete, är ju något annat.
Jojo men jag menar mer att det är ju också rörelse som kan vara belastande så det borde ju motsvara en promenad om promenaden är tidsmässigt lika lång som att mocka + fylla höpåsar. Men såklart att det inte motsvarar en mil hastig gång.
Men mocka en box samt fylla några höpåsar borde ju inte ta mer än 10-15 minuter. Det är en väldigt kort promenad det.
Absolut, men om jag rider en timme och har en total stalltid på 2-2,5 timme borde jag ju gå/röra mig mestadels av den övriga tiden, vilket kanske kan jämföras med promenad?Men mocka en box samt fylla några höpåsar borde ju inte ta mer än 10-15 minuter. Det är en väldigt kort promenad det.
Jag har väl inte sagt någonting om promenadens längd eller intensitet.
Jag motsatte mig påståendet att mocka en box och fylla höpåsar inte skulle vara motion.
Jag har väl inte sagt någonting om promenadens längd eller intensitet.
Jag motsatte mig påståendet att mocka en box och fylla höpåsar inte skulle vara motion.
Absolut, men om jag rider en timme och har en total stalltid på 2-2,5 timme borde jag ju gå/röra mig mestadels av den övriga tiden, vilket kanske kan jämföras med promenad?
Ja, som helhet ja. Men inlägget jag citerade nämnde bara att mocka och fylla på höpåsar motsvarar en promenad. (Vilket jag iofs håller med om men anser att den promenaden är tämligen försumbar.)
Jag skulle säga att det är motion men inte träning.
Nej det är inte mycket. 2000 är vad som rekommenderas i nordiska näringsrekommendationer för en kvinna med stillasittande jobb och lugn vardagsmotion.2000 kalorier är mycket för en kvinna.
Jag kanske förstår dig fel, men vad är problemet? Om du äter mindre än vad appen tycker att du ska äta för att gå ned den angivna vikten/vecka (gissar 0,5kg) så händer ju inget annat än att du går ner mer/fortare i vikt. Eller liksom det är ju inte på något sätt fel att du väljer att äta mindre? Jag förstår nog inte riktigt problemetEnligt den appen jag använder ska jag äta drygt 1800 kalorier baserat på min vikt, längd, ålder och hur mkt jag vill gå ned (försöker alltså gå ned i vikt). Problemet är att jag alltid hamnar mellan 200-300 kalorier mindre än det. Med andra ord så stämmer det inte för mig heller men på andra hållet. Man kan lägga till motion/träning i appen men det gör jag aldrig för då tycker den jag ska äta ännu mer haha. Och det tycker jag inte behövs.
Jag tänker nog, att mockande etc under x antal minuter ger MER motion än en promenad under samma antal minuter. Bränner fler kalorier, kort sagt. I vart fall om det är ett rejält mockande och inte lite lätt krattande av spån.Nåja, jag skrev att promenaden var tidsmässigt lika lång som själva mockandet och fyllandet av höpåsar. Inte att vilken promenad som helst skulle motsvara det hela.
Känns som man kan komma upp mer i puls av en rask promenad än av mockande? Vet inte hur andra mockar, jag har svårt att förstå det här med att mockande av ett par boxar anses som motion (visst mer motion än att sitta i soffan men all rörelse är ju mer motion än det).Jag tänker nog, att mockande etc under x antal minuter ger MER motion än en promenad under samma antal minuter. Bränner fler kalorier, kort sagt. I vart fall om det är ett rejält mockande och inte lite lätt krattande av spån.