Hur många hästar?

Piffpuffen

Trådstartare
Satt och kollade på statistiken för amatörtränare, kan ju se antal starter per år m.m. Men går det att se hur många hästar dom har i träning någonstans?

Är ju roligt att kunna se också.

Finns det amatörtränare som kan leva på det?

Eller är det bara proffstränarna som (förhoppningsvis) klarar det?

Sv: Hur många hästar?

Ahh det var inget:smirk:

Om jag hade kollat på galoppsport.se direkt istälet för atg.se så hade jag inte behövt fråga:idea:

Smart;)

Men till dom andra frågorna....Hur är det med lönsamheten? Kan se att man kanske skulle hinna träna två eller tre hästar samtidigt som man har sitt vanliga jobb men sen då?

Som amatörtränare får jag väl inte ta betalt för att träna en hsät utan måste äga hela eller en vis del i hästen om jag har fattat det hela rätt. Kan man ta betalat av delägaren för jobbet man gör?

Måste finnas massor med folk som kan detta här.

Lönsamhet:confused:. Som amatörtränare måste du äga större delen av hästen själv eller av någon i din familj. Du kan ju leasa någon annans häst och få betalt skulle jag tro. Visst finns det amatörtränare som kan leva på det men det vanligaste är nog att man jobbar upptill. (som jag tex)

Ja jag misstänker ju att såvida du inte har en häst som är en verklig stjärna och springer in massa pengar så blir det svårt att tjäna några stora pengar.

Iåfs, hur mycket pengar tjänar den vanliga hobbyryttaren på sina hästar:D

Här kan man ju iaf ha CHANSEN att få in någon krona.

Men frågan är hur många hästar du, rimligen sett, hinner ha i träning?
Kollade lite på olika amatörtränare och en del har ju runt 10 hästar, hur hinner dom?

Som det är idag jobbar jag sex dagar i veckan med "vanligt" jobb och hinner med en häst (inte i galoppträning. Skulle om jag hade hästarna hemma kanske hinna träna två eller tre hästar.

Hur har ni andra det här?

Lönsamhet:confused:. Som amatörtränare måste du äga större delen av hästen själv eller av någon i din familj. Du kan ju leasa någon annans häst och få betalt skulle jag tro. Visst finns det amatörtränare som kan leva på det men det vanligaste är nog att man jobbar upptill. (som jag tex)

Välbetalt jobb vid sidan av:angel:

Tja, lärare är tyvärr inte så välbetalt, men bra arbetstider iallafall:idea:
Sen har vi haft turen att vår egen uppfödning sprungit riktigt hyfsat:banana:

Grattis får jag säga då, är ju extra skoj när det är en egen uppfödning:)

Är ju det jag hoppas på om (räknar på fingrarna) 5 år:crazy:
Ska betäcka nästa år så det gäller ju att ha tålamod.

Ni som är här inne och har hästar i träning, hur många hästar har ni och vart finns ni?

Är ju väldigt ny på området.

Välkommen till galoppens seriösa värld! :bump:

Jag har två, Golden Gate a.k.a Sune och Petit Minou a.k.a Skutt, och vi bor i Blentarp i Skåne. Dom går väl inte riktigt ihop men dom bidrar i alla fall till sin mat. Förra året startade inte Skutt förrän i juli och Sune hade en hel del otur med försvunna jockeysar och inställda tävlingsdagar men dom knatade i alla fall in nästan 70.000 brutto.:angel:

Jag hade en kompis som räknade på att hästen behövde springa in 65000 för att gå +-0, hon hade sin häst inakorderad så jag räknar med mindre men tror aldrig att det kommer att ske :crazy:.
Jag har detta som hobby och allt som kommer in är ett plus, jag hade ju haft hästarna ändå. Jag är lärare och tvillingmamma till tjejern på 1½ år så jag hinner inte med mer än två hästar och inte ens det utan tar hjälp av några duktiga ryttare, kul att få sällskap också. Jag har inte egen licens...:o

Såg att du inte bodde så långt från mej, jag bor mellan vid Hornborgarsjön.

Nä det är ju inte så långt. Vart brukar du träna snabbjobb?
Hur ofta brukar du åka till "riktigt" galoppbana?

Jag åker bara till banan när dom startar och lär sig gå i boxar annars går jag jobb på Axvalla hed, där finns en "bana" som 1600 meter lång och nästan alltid bra underlag. Annars är det backarna på Billingen som gäller får oss.

Bra med tips på träningsplatser. Går det att åka till Axevalla travbana och träna?

Vad är det för "bana" som finns på Axvalla hed?

Sorry att jag är lite seg att svara... Heden är ju låst så man behöver få tag i nyckeln för att komma in. Jag tror att Jarven vet mer om det. Banan är en klippt väg som går i ett U runt heden. Prata med någon av tränarna härom kring så kan du säkert få reda på när dom ska ut så kan du åka dit och kolla, Blomqvist, Jarven eller Wiklund rider alla där men det dröjer nog ett par månader till innan man kan gå där. Jag ska bara ut med min unghäst i vår, den gamle är inget kul att rida där ute, så mej är det inget kul att titta på :o

Oj travbanan var det också... jo jag tror att man får det men deras banor är för djupa tycker jag, jag tror att det skulle ge skador om man går där, OBS min egna teori!!

Ahh tack för tipset. Jag har även tidigare hört att travbanor inte passar att träna galopp på. Då vart det mest doseringend det var tal om.

Nån som vet hur mycket det kan stämma?

Nej det låter inget trevligt med för djup bana, då kan jag lika gärna träna i våra lerhagar:smirk:

Liknande trådar

Foder & Strö Jag kommer snart ha min första omgång med åringar och funderar därmed på hur jag bäst ska ta hand om dem, främst fodret. De får...
Svar
8
· Visningar
522
Senast: Sryoqwe
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Är i någon slags fas. Det är egentligen bra och absolut livsnödvändigt men också ibland superjobbigt. Drabbas av insikter som verkligen...
Svar
0
· Visningar
322
Senast: miumiu
·
Hästmänniskan Fy vilken jobbig sits jag har satt mig i. För två år sedan köpte jag en unghäst då min andra häst var skadad och det verkade inte som...
Svar
16
· Visningar
2 169
  • Artikel Artikel
Dagbok Ok varning för långt och veligt inlägg här nu, men behöver få skriva av mig känner jag. Kanske att när jag ser saker och ting på pränt...
Svar
14
· Visningar
1 211
Senast: Görel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka