Hur många här

S

svart arabhingst

Hur många här ställer ut sina hundar? Har ni några fina utställningsbilder? Hur har det gått? Skriv gärna...själv ställer jag ut men min vovvis är bara 1 år så vi har bara hunnit med en placering med en rosett än så länge. Ska fixa bild ;)

Sv: Hur många här

Jag ställde ut min schäferhane på Malmö Valp första gången när han var fem månader och fick då ett andra pris. Andra gången jag ställde ut var när han var 9 månader och fick då ett andra pris igen. Det var på Malmö Internationella.

Nu är han anmäld till en utställning den 6 augusti och en den 18 september. Jag vet inte om det blir fler utställningar sen.

Jag har tyvärr inga bilder från den andra utställningen utan bara filmat. Från den första har jag en bild på min hemsida. Inga uppställningsbilder.

Min ena hund är svensk och Norsk champion. Har gått väldigt bra på utställning. Hon har varit årets tik i sin ras och även bästa svenska uppfödning i sin ras.
Den bästa placering vi fått, är BIS-4 på en internationell utställning. Det glömmer jag aldrig :-) Hon har även varit placerad i hundsport på deras åretshundlista. Nja, den går ju till 45 tror jag och hon var 43:a vid årets slut, men det är ju bra för det är ju alla hundar som ställts ut och alla resultat för året.
Undrar om jag kommer få en sån hund igen :-)) Nog med skrytet :-)
Det fattas ett CACIB för hon ska bli internationell champion, men jag struntar i det nu, kanske jag kan ta det med mitt nya förvärv :-))

Vi har ställt ut vår knäppboll 2gg & den 3dje blir i Augusti.
Han har kommit 1:a bägge gånger samt har HP.

Vi ställer ut vår lilla hund, men han är ännu ung. Intresset vaknade därför att det gick så bra med vår förra hund - trots att vi inte började ställa ut innan veteranklass. ;)

Vår nya hund har hittills fått fin kritik. Nyligen var vi med på en inofficiell utställning och då blev han BIS-2:a! :)

Det var ett par hundra hundar med, så vi var så klart jättestolta över honom!

Senast ändrad:

Mina är utställda ett antal ggr, med rätt bra resultat om jag får skryta lite :D
Den ena är utställd tre ggr med ett cert redan vilket inte är fy skam! Äldre damen något fler med varierande resultat.

Har inga bilder just nu, men kan försöka fixa.

Åh va skoj att höra hur bra det går för alla :) Jag har några utställningar planerade nu i sommar och höst och hoppas på bra placeringar men vovven behöver nog ca 1 år till på sig innann han är riktigt klar i kropp och päls. :)

Jag VILL ställa ut min hund men både han och jag behöver träning och jag vet inte hur det ska gå till riktigt :confused:

Dagsfärsk bild:
XA11.JPG

Har rakat öronen idag för att de ska ställa sig upp...
Ska införskaffa kalk till honom med om det inte hjälper. Sista utvägen blir att tejpa!

Vilken söt liten "nakis" :p

Har själv en Chinese crested powder puff på prov nu,
ska ev. köpa honom sen *skojskoj*

Jadu, öronen e alltid ett kapitel för sig...
de kompisar som jag har som köpt sig nakenhundar (valpar)
har fått tejpa upp öronen...kanske inte det snyggaste men det blir ju
snyggt sen :D

Jag har ställt min Loka en del, men bara på officiella SKK-utställningar, inoff kostar bara pengar i onödan :crazy:

Jag har iaf en weimaraner, korthår, som snart är 2 år.

Det sämsta hon har fått är bara förstapris med HP och det var på stora Stockholm. Dock blev vi bästa avelsgrupp där och fick springa in i strålkastarsken i STORA ringen :D

Annars har vi lite BIM, alla andra har vi fått CK på och jag har ett reserv-CACIB.

Så jag har aldrig fått ett andrapris och blivit bäst i hennes klass flera gånger och även bästa tik. Men sen är det svårt iom att hanarna är i en klass för sig och oftast är det Nordic (om alla slår upp Hundsport och tittar efter weimaraner på utställningssidorna så lär det vara Nordic) som tar hem det...

Sist fick vi förstapris, CK och va på väg att bli BIR, men en importtik var snäppet vassare (och kuperad :cool: ) så vi fick nöja oss med nästbästa tik...
Men nu ställer vi inte förrän på Sofiero till hösten, hon har precis börjat en lång sprutbehandling och kan se ut lite hur som helst efter den så vi skippar utställningarna ett tag.

//E

Jag skulle ändå tipsa om att tejpa så fort som möjligt för att få stabilitet i öronen. Jag har ju själv en dvärgpinscher med världens största ståöron så vi brukar hålla dem tejpade några dagar innan utställning för att vara säker på att öronen ska stå stabilt. Det skulle vara så förargligt om hon skulle åka ut på sina morgonöron. (de har en tendens att vicka på morgonen när hon tillbringat natten under täcket)
Och det är inte vidare snyggt med tejp, men man vänjer sig faktiskt ganska snabbt. Nu mer tänker jag inte ens på hennes tejpar i öronen förrän någon frågar varför hon har plåster. :D
I alla fall på min lilla jycke har öronen blivit stabila väldigt fort efter att vi börjat tejpa.

Just det... jag har ställt Julie ett antal gånger, men mest på inoff då hon inte är så förtjust i domaren. :angel: Så jag tar varje chans jag får att träna.
Men hon har fått bra kritik för hennes exteriör. Fick otroligt bra kritik på internationella utställningen förra helgen men föll tyvärr på tillgängligheten. Lite tråkigt, men vi tränar på och det går framåt. Nya tag imorgon på internationella utställningen här i Piteå. ;)

Vad är det för hund du har? :)

Vi ställde ut familjens nuvarande schäfer som valp/åring. Hon kom 1:a och 2:a de 2 gånger som hanns med innan mamma bröt foten vid hundklubben och det lades på is då hon aldrig blev bra igen :(
Så här ser Jina ut idag, 12 år gammal :love::

jinajuni020.jpg

Ja, de kan ha både hängande och stående öron. Det är ungefär 50/50 tror jag. Förr kuperade man ju dock både öron och svans på dem.

svart arabhingst skrev:
Hur många här ställer ut sina hundar? Har ni några fina utställningsbilder? Hur har det gått? Skriv gärna...själv ställer jag ut men min vovvis är bara 1 år så vi har bara hunnit med en placering med en rosett än så länge. Ska fixa bild ;)
Om lagotton visar sig vara fin ska vi köra med utställningar. Hon är bara 7 månader nu så än så länge har vi bara varit på en (inofficiell) och ska till Västerås i juli (officiell).
Sen får vi se vad det blir.

hemlig skrev:
Om lagotton visar sig vara fin ska vi köra med utställningar. Hon är bara 7 månader nu så än så länge har vi bara varit på en (inofficiell) och ska till Västerås i juli (officiell).
Sen får vi se vad det blir.

Åh ska du hit i juli :) Jag ska också vara med på den!!

Jag!!!

Jag ställer ut min hund.
En liten cairnterrierpojk på 11 månader.
Senast igår (lördag) var vi i Borås på en utställning.
Det gick superbra och vi kom hem med tre rosetter- så nu har vi tio rosetter i vår samling, och jag hoppas det blir många fler!

Håll tummarna för oss nästa helg, för då skall vi till Tvååker och ställa ut :bump:

Liknande trådar

Hundhälsa Hur länge brukar en hund vara förkyld? Hunden började fnysa och nysa i förrgår och har idag även fått lite rinnande ögon. Hon mår bra i...
Svar
2
· Visningar
527
R
Övr. Hund Jag ska kanske åka och titta på en hund utställning i helgen. Jag har bara varit på pytte små utställningar förut och den som jag kanske...
10 11 12
Svar
220
· Visningar
6 263
Senast: Raderad medlem 149524
·
Övr. Hund Det har tillkommit hund i sommarens reseplaner då det vanliga pensionatet inte kan ta emot och vi inte känner oss bekväma med att lämna...
Svar
15
· Visningar
1 071
Senast: Pilot
·
Övr. Hund Ja, jag får tyvärr inse att jag (hittills) lyckats med konsten att misslyckas med allt jag föresatt mig att lyckas med när jag skaffade...
Svar
9
· Visningar
1 501
Senast: Rugge
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama