Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
moonlightgarden skrev:Vad menas då med benämningen varmstall.
Lill Hovis skrev:En liten fråga till er som har kallstall. Hur gjör ni när Hovslagarn ska komma och det är -15grader
MaLu skrev:Jag tycker att det räknas som varmstall om det är så isolerat att det blir varmt när hästarna är inne...
Varmt = några plusgrader om det är minus på utsidan.
malu
Varför behöver dom ha täcke på kallstall . Min häst står på kallstall utan täcke och mår alldeles utmärkt. När det är -20 ute och man kommer och fodrar morgon har hon rest pälsen litegrann men fryser inte. Hästen är inte ens ett kallblod utan en korsning mellan svenskthalvblod och arab.BeastieBabe skrev:så ett stall av korrugerad plåt är ett kallstall.. det kyls ner mycket fort när hästarna inte är inne, hästarna måste även stå med täcke inomhus (kyla+ingen rörelse=sjuk häst)
Jag hyrde in mina hästar i ett stall som var väl isolerat och där vattenledningarna aldrig frös. Vid temperaturer som -10 och kallare användes varmfläkt...kan ju säga att mina hästar blev sjuka och jag fick bygga eget...de vägrade inse att man måste ha bra ventilationmilly skrev:Det har jag bara stött på på djurkliniker... Aldrig varit med om att någon annars har värme i stallet. Ändå nämns det ofta att "vi har kallstall" som om det vore vanligt med varmstall också.