Hur många här inne avlar?

Ramona

Trådstartare
Jag är lite nyfiken på vilka här inne som avlar. Har era avkommor vunnit någonting? Vad har ni för ston?

Sv: Hur många här inne avlar?

Jag avlar endast som hobby, men dessvärre har mitt fullblodssto betäckts med halvblodshingstar, då marknaden är så dålig inom galopp. Det är mer värt att avla fram ett fälttävlan/hoppföl som blir reggad halvblod.
Jag har dock planer på att ta ett fullblodsföl, men som sagt om det blir säljbart får man ju se. Känns svårt att ens få tillbaka pengarna om det är 100 % fullblod (tyvärr). Isf bygger det nog på att man tränar upp det sj alternativt säljer det för billigt eller säljer som ridhäst.

Har ett sto ståendes hos Rävdansen. Aldrig sysslat med avel förut så det här är helt nytt för mig.

Mitt sto är e. Pennekamp u. Inger's Lady. Vinnare och syster till Inchiline som vann danska derbyt förra året. Hon är betäck med Eishin Dunkirk.

Jag avlade tidigare, och bästa resultatet var en 3:a i Derbyt -94, Med Monkey Tricks med den fantastiska härstaminingen Algarve-Roman Way. Jag använde mina fullblodston i diverse experiment, avlade anglos, paint, appaloosa, palomino och ridponnies.
Har ett äldre sto i B-register PaintfaderXfullblodsmor som är dräktig med fullblodshingst och
har precis köpt ett engelskt sto som kommer i november och är dräktig.

Senast ändrad:

jag kan tyvärr inte avla på mitt fullblod då han är valack ;) men jag tänkte fråga om någon här känner till hans stam.
står tyvärr bara två led i passet :(
e: Karinga Bay u: La Bella Villa (GB) ue: Relkino
någon som känner till?

Liknande trådar

Hundträning https://blogg.agria.se/fredriksteen/2013/06/07/jag-kan-inte-se-nagon-skillnad-i-vem-som-ar-snallast-eller-varst/ Kom över denna text...
Svar
13
· Visningar
1 431
Senast: dobbis
·
Katthälsa Jag har två innekatter, steriliserade honkatter, syskon från samma kull och födda 2017. De har bott hos mig sen de var åtta veckor...
Svar
11
· Visningar
930
Senast: Svartkatt
·
Hundavel & Ras Tänkte fråga lite öppet här där det säkert finns en del erfarenheter. Funderar på kommande hund. Jagar och har kommit in på att fundera...
2
Svar
24
· Visningar
2 223
Hundhälsa Äldsta tikens mage har varit ett problem i många år. Vi har varit på utredningar hos flertalet olika veterinärer, även sådan som ska...
2
Svar
20
· Visningar
2 057
Senast: super
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar