Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
Morgon någonstans mellan 6-7.30 Hö + kraftfoder
Lunch ca 11-12 bara hö
Em ca 16-17 Hö + kraftfoder
Kväll med hö + kraftfoder, brukar bli någonstans mellan 20-22 beroende på om det är träningar på kvällen(efter lektionstid)
Frukost ca 07.30 - 2 kg hö
Lunch ca 13 - 2 kg hö
Middag ca 19 - 2 kg hö
Kvällsmat ca 23 - 3-5 kg hö beroende på häst, samt kraftfoder och fodermorötter.
Hästarna (halvblod) går på 3 ha äng och kommer inte in förrän vid kvällsmaten. De har tillgång till lösdrift.
* hö, sen efter en stund kraftfoder, kl 9 (alldeles för sent enligt mig) (min häst får breed+hö)
* hö kl 13 i hagen
* hö+kraftfoder kl 16-17 (min häst får bara näve korn, och hö)
* hö+kraftfoder kl 21 (min häst får uppblött lucern+betfor+hö)
Jag ger min häst ett par kg halm på em/kvällen, så hon har mat lite längre.
6.00 En skvätt kraftfoder inne (ca 1 dl + morötter), hö i hagen
12.00 Hö i hagen
ca 18.00 Hö inne, därefter (alt. efter ridning) kraftfoder
22.00 Hö inne
Lösdrift!
Hö fylls på en ggr/dag, just nu äter de 6-7 resp. 3-4 kg per dygn. Gräs finns kvar att pilla med också. Kraffodergiva innehållande lucern och Alfa m.m. ges en ggr/dag.
I stallet jag står får de mat 05.30 (hö och kraft), 18.00 (kraft) och 21 nånting (hö). Sen fodrar jag en gång till med kraft och hö ca 13-14 nångång. De går på stora gräsvallar så de har att tugga på hela dagarna.
Foder & Strö
Suck, nu är vi där igen. Efter att ha varit helt bra i magen hela sommaren och inte stått emot det minsta i ridningen så börjas det igen...
Foder & Strö
Jag förstår att det säkert är en nära på omöjlig fråga att svara på, men jag vill ändå gärna få ta del av andras erfarenheter och tankar...
Ekonomi & Juridik Så tråkigt med olyckan. Tyvärr skulle jag säga att det blir svårt att reklamera köpet pga denna händelsen.
Jag förstår att du är livrädd...
Cookies används för olika funktioner, trafikanalys, innehållsanpassning och annonser. Information om din användning av vår webbplats vidarebefordras till de sociala medier, annons- och analysföretag som vi samarbetar med. De kan kombinera informationen med annan information du tillhandahållit eller de har samlat in när du har använt deras tjänster. Våra regler och sekretesspolicy gäller. Genom att fortsätta använda denna sida godkänner du detta.