Hur många gånger i veckan rider du?

Sv: Hur många gånger i veckan rider du?

Jag rider ca 5-6 dagar i veckan.Jag brukar rida ut i skogen.Men ibland när paddocken inte är lerig rider jag där.

jag rider eller ut och går med hästen ( bakbenen trasslar ) kanske 5 ggr i veckan.. då rider jag ut i skogen runt 60 min..

tränar inget speciellt så där, mest bara lufsar.:)

Jag försöker rida alla dagar i veckan.. Men då rider jag min häst mer krävande ca varannan dag. Och varannan dag en kort skritt tur eller så markjobbar jag henne.. Men så kommer vackra dagar som denna då regnet öser ner och det blåser så det viner i husknutarna.. Då får min häst stå.. Varken hästen eller jag är så förtjust i oväder.

Men fortsätter vädret i flera dagar får jag ju ta mej i kragen o rida ändå. Vill inte att min häst står mer än 2 dagar på raken..

Men jag riktar in mej på att jobba henne varje dag.. Mer eller mindre;)

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej, Jag går i nian och ska snart välja gymnasium. Jag vill gå på ett ridgymnasium men jag tycker att det ä lite förvirrande på...
Svar
11
· Visningar
1 272
Senast: Äpplet.
·
R
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Nu är det höst! Kanske inte egentligen men skolan har börjat idag så då räknas det som höst tycker jag! Så dethär kommer vara min höst...
5 6 7
Svar
129
· Visningar
11 152
Senast: Gunnar
·
Hästhantering Hej! Jag känner att jag måste få bolla lite med folk som har mer vana av sånna här typer av hästar än mig. I ungefär ett år nu har jag...
Svar
6
· Visningar
1 079
Ridning Har ridit och tävlat med egen häst i princip hela mitt liv, är en glad amatör som tävlat t.o.m. 135 cm i hoppning och genom åren alltid...
2 3 4
Svar
67
· Visningar
10 778
Senast: Sesca
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar