Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Bor i göteborg, och självklart är det olika i olika delar av sverige, just det som är intressant att veta.
Anledningen till min fråga är att jag ska köpa nya hovboots och funderar på om de permanent broddade verkligen är värda sina pengar...
Börjat funderar på hur många dagar vi egentligen broddar våra hästar för ridningen ( inte för hage) per år?
Vad tror ni där ute?
Är det halt/ isigt- alltså inte snö, så behöver hästarna halkskydd både med eller utan ryttare dvs även i hagen.Börjat funderar på hur många dagar vi egentligen broddar våra hästar för ridningen ( inte för hage) per år?
Vad tror ni där ute?
Är det halt/ isigt- alltså inte snö, så behöver hästarna halkskydd både med eller utan ryttare dvs även i hagen.
Broddarna ska inte vara till för endast för ryttarens säkerhet.
Och jag förstår fortfarande inte varför ni söderut broddar i och ur stup i kvarten??!! Är hästarna i Norrland med inskolade på gå med brodd och då mindre benägna att skadar sig eller har ni bara allmänt mer springiga och busiga hästar i hagen?! För som jag förstått det så broddar ni väl främst då ni rider?! Beundrar er verkligen att ni orkar!
!