Hur många är vi?

M

Moej

Hur många är vi som rider både western och något annat med våra hästar, till exempel dressyr, AR, hoppning eller nånting? :)

Sv: Hur många är vi?

Hejsan!
Jag rider western med mina pållar, tävlar lite när andan faller på, och därimellan hoppar vi lite, rider dressyr och kör hem ett och annat vedlass. Jag tror att varitation är nyttigt för hästarna.:D

jag rider western med min pålle, men är sugen på lite hoppning ibland osså :D

Tävlar endast i western men rider hoppning och dressyr också (mest för att det är kul både för häst och ryttare) . Dock rider jag ingen dressyr under tävlingssäsongen eftersom jag ej vill ha den "djupa" formen (om man an uttrycka sig så (ni fattar säkert), när jag tävlar och tränar western för fullt.
Jag vill heller inte ha hästen i bettet på samma sätt som i dressyren.
Men mn häst ä duktig på att käönna skillnaderna faktiskt !!

jag rider western. men i brist på annat far vi även på hopp och dressyrtävlingar ibland,bara för att, och för att min pålle tycker det är så himla kul att hoppa.

så kör vi även lite då och då..

Jag varierar träningen ganska mycket. Rider mest western och tävlar bara i det, men ibland blir det dressyr, hoppning, tömkör och arbetar lite i skogen med att dra hem stock. De gillar att göra olika saker och de stärker dem på olika sätt.

Ska börja westernträna med min häst, har dock inte blivit så mycket ridning än då jag endast haft min häst sedan sista april. Ska rida AR med honom 5 juni. :)

Unghästarna jobbas med AR som utgångspunkt. Jag löshoppar mina emellanåt och jobbar dom vid hand för variationens skull. Visst, grunddressyr men i westernridningens låga form då;)...

Själv så rider jag bara western på min polle, förutom någon gång per år som jag tar något skutt med honom. Men det finns nog ganska många westernhästar som också tränas med i hoppning eftersom det finns hunter-klasser... :)

Min pållar tävlar jag i western på C-nivå, men tränar även AR, NH och körning för omväxling, styrkan och lydnaden.

Jag rider och tävlar både wester och dressyr! :)

Jag rider Western och kör med min unghäst, men hoppning står på tur att testas...får se vad hon gillar det..:)

Tänkte försöka göra en multiallroundhäst av min tvååring, western till största delen men även dressyr eftersom jag är "dressyrryttare" nu, hoppning för att det är kul (inte höga hinder, det är läskigt), körning, har börjat köra in honom och vem vet kanske lite fälttävlan, fast jag är nog för feg för det...

Hej!

För tillfället håller jag på och utbildar min häst. Jag tränar henne i dressyr och hopp. Men tror ni det är bra om man utbildar en unghäst i AR i början? Vissa säger så vissa tycker absolut inte så.:confused:

Fideliii skrev:
Hej!

För tillfället håller jag på och utbildar min häst. Jag tränar henne i dressyr och hopp. Men tror ni det är bra om man utbildar en unghäst i AR i början? Vissa säger så vissa tycker absolut inte så.:confused:
Att lägga AR som grund är aldrig fel. Hela den filosofin bygger på att förbereda hästen mentalt och fysiskt för att bära vikt...innan man rider den. Allt hästen ska utföra läggs först från marken och sen i sadeln.

Western, dressyr, distans, hoppning och körning gör jag med min pojk. :) men mycket skogsridning också.
Fast just nu har jag ingen westernsadel...

Jag är ganska ny inom westernridningen har bara ridit i lite mer än 1,5år och detta ör vad jag håller på med.. har även provat på lite distans som jag antagligen kommer att fortsätta med ialf på ganska låg nivå. Före dess var det bara skogsridning på det engelska viset som gällde så nu håller jag på att omskola mig tillo western.. Jätte rolig och framförallt logisk ridning.

Jag tränar western (har dock inte längre någon westernsadel, tråkigt) men tävlar distans. Jag gillar anonymiteten ute i skogen. Har inga tävlingsnerver, jättefjantig.

Ni som rider både dressyr och western, hur funkar det med formen?

Liknande trådar

Utrustning Har en dressyrsadel jag fick med hästen när jag köpte henne. Den sitter bra på henne men jag känner jag sitter som en banan och mina ben...
Svar
14
· Visningar
776
Senast: Lisen82
·
Western Jag köpte en häst för ca 3 veckor sedan som är dressyr riden och går lätt i form. Har alltid velat prova på western och hade en...
Svar
1
· Visningar
1 598
Senast: Nepenthe
·
Hoppning Det finns en tråd för dressyren så det behövs en för hoppningen också. Laget meddelades igår och det blir samma ryttare som i Tokyo och...
53 54 55
Svar
1 084
· Visningar
52 004
Senast: fio
·
Tävling Är det någon som kommer ihåg den klassiska serien Horse in Sports om olika grenar av ridsporten. Den gjordes 1987 en riktig blast from...
Svar
0
· Visningar
341
Senast: MJLee
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka