Hur man som fet blir behandlad.

...och det var väl därför jag fick för mig att skriva - den enda av de två (fat & lonely) man själv kan ändra på.

OT, men avskyr då folk gnäller på vädret eftersom man inte kan göra någonting alls åt det. Det är som det är.
Men tycker att saker man som stör en men som man kan göra nåt åt, tycker jag att man bör ta tag i och försöka förändra.
Sådär generellt.
Men lägg av nu!

Det är så här det känns ibland när man ska "motiveras" till att bli bättre.
17426141_10211154500352800_4889188578424130120_n.jpg

Hur kan man ens få det här till att handla om självkänsla? Hela grejen går väl ut på att man som överviktig hela tiden får råd om hur man ska gå ned i vikt eller vad man borde göra och inte göra, för att man är överviktig - oombett. Om man bara jobbar på självkänslan så är det inga problem, för då kan man ta de kommentarerna? Det måste väl vara så extremt mycket bättre att bara låta bli att ge (uppenbara) pekpinnar.

Dessutom får jag inte ihop hur någon som ständigt möter sånt förakt av samhället ska få bättre självkänsla/självförtroende av det...

Om jag säger att gud jag känner mig så ful och ensam. Då svarar du "Men du kan opererar dig så är du inte så ful! Jag har så svårt för folk som inte ändrar på sådant som går att ändra på."

Alla kroppsformer är ok, @Tranan är ok, han duger precis som han är.
Ursäkta nu, men vad fan påstår du att att jag säger?? Läs och fundera en gång till!!! Inget av det du påstår att jag har gjort stämmer!!!

...och det var väl därför jag fick för mig att skriva - den enda av de två (fat & lonely) man själv kan ändra på.

OT, men avskyr då folk gnäller på vädret eftersom man inte kan göra någonting alls åt det. Det är som det är.
Men tycker att saker man som stör en men som man kan göra nåt åt, tycker jag att man bör ta tag i och försöka förändra.
Sådär generellt.

Men du, läs det där igen med lite nya ögon så ser du att det inte ser så bra ut. Jag lovar! :)

Visst går det att läsa in att du bara vill förklara varför du från början skrev som du gjorde - det är mänskligt att vilja göra det när man har gjort någon annan ledsen utan att mena det. Men det finns tillfällen när man ska bita sig i tungan och inte fortsätta urskulda sig. Det räcker oftast med att be om ursäkt. Ytterligare förklaringar tenderar inte sällan att resultera i ett "om du bara inte hade gjort/sagt si eller så, så hade jag aldrig sårat dig".

Med din OT-kommentar så är du ju dessutom tillbaka ruta ett igen.

Sådär generellt.

Varför ska en behöva ändra på sig? Folk ska bara ge fan i att döma och kommentera andras kroppar! Och vem har sagt att en blir lyckligare av att bli smal? Otroligt dumt sagt :mad:

@Tranan du är inte ensam! :heart

Började du inte rota i TS motions och matvanor och sedan skriver du detta "Men tycker att saker man som stör en men som man kan göra nåt åt, tycker jag att man bör ta tag i och försöka förändra."
Vad har det att göra med "ful", "operation", att alla kroppsformer inte skulle vara ok eller att man inte duger som man är?? Tänk efter lite nu!

Liknande trådar

Äldre Jag vet inget om resten av Sverige, men ärligt Stockholmare är nog världens otrevligaste människor. Jag har några gånger frågat äldre...
5 6 7
Svar
128
· Visningar
12 636
Senast: Görel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar