Hur man kanner igen en Pit Bull

hastflicka

Trådstartare
Jag sag en rapport i Sverige pa hur media rapporterar hundoverfall.
Om det ar en Rottweiler eller en svart hund ... rapporteras att en Rottis overfoll
Om det ar nagonting annat rapporteras ett hundoverfall.

Har i USA ar det mest Pit Bulls som far skulden for allt. Har ar forklaringen:p

pitbull.png

Sv: Hur man kanner igen en Pit Bull

:rofl::rofl::rofl:

Jag kan inte låta bli att skratta, fast det egentligen inte är något att skratta åt.

När jag var liten var det schäfrar som folk var livrädd för, vi hade ett par stycken och folk undrade hur mamma vågade när hon hade småbarn...

Det gick alldeles utmärkt:

Bästa lilla Mira och jag

Kram, Maya

Senast ändrad:

Haha. Ja, det är ju ganska sant.. ;)

:rofl::rofl::rofl:

Jag kan inte låta bli att skratta, fast det egentligen inte är något att skratta åt.

När jag var liten var det schäfrar som folk var livrädd för, vi hade ett par stycken och folk undrade hur mamma vågade när hon hade småbarn...

Det gick alldeles utmärkt:
32701662.jpg

Kram, Maya

Vilken absolut underbar bild ... du hade tur som hade en sadan fantastisk ponny. ;)

Jag skrattade sa jag nastan fick upp dricka i nasan nar jag forst bilden jag postade:p men jag haller med ... egentligen kanske den inte ar sa mycket att skratta at.

Ahaaaa! :idea:
Jag har länge undrat varför hunden är så bråkig, men nu fattar jag, det är ju en pitbull vi har! :idea::angel:

"The next four photos are purebred examples the three breeds considered to be pit bulls. They all were bred from the same foundation stock for the same purpose - pit fighting in England during the first half of the 19th century. The first dog after the puppy is the oldest and smallest breed - the STAFFORDSHIRE BULL TERRIER. The next two dogs, the AMERICAN STAFFORDSHIRE TERRIER, and the AMERICAN PIT BULL TERRIER are often virtually indistinguishable. In fact, owners can dual register their dogs as AMERICAN STAFFORDSHIRE TERRIERS with the AKC and as AMERICAN PIT BULL TERRIERS with the UKC as the dog in the last photo is."

Gäller detta även i sverige? Alltså att man kan crossregga så att säga?

Nej det kan man inte.
Det gick rykten om det o därför infördes DNA prov för att säkerställa faderskapet på Amstaffs, det är borttaget sedan ett antal år sedan.

Vilket inte utesluter att pitbull/amstaff/korsningar hos fel ägare(vilket nog är det vanligaste) är ett problem.
Att det inte blev ett förbud beror på svårigheten att bevisa vad som är vad.
PL

Ah, då vet jag varför grannens och en fd. granne på förra ställets hund gillar att anfalla mig och gärna tuggar på mig, det är en sån pitbull som är i andra raden på höger sida båda har. :idea:

McG - som haft grannar som avlade bullterrier och har en bekant som har en översocial Amstaff. :love:

ha ha :D helt klart livs farliga allihopa. Speciellt den längst ner till vänster

Liknande trådar

Övr. Hund Hej alla! Hoppas pa att fa lite inspiration fran er kloka bukisar! Jag och min sambo har tva hundar (GSD 4 arig hona, Vastgotaspets 1.5...
Svar
4
· Visningar
1 149
Senast: niardasp
·
Övr. Hund Tycker det kanns oklart vad som egentligen galler for tavling av kuperad hund. Enligt skk's hemsida: "Vid prov, tävling eller...
Svar
9
· Visningar
2 263
Senast: Wingates
·
Övr. Hund Framfor allt den mentala biten du kampar emot. Vad gor du som gor det lattare att jobba med din hund's "arv"? Miss Mandy sa "vass" med...
Svar
9
· Visningar
1 244
Senast: Migo
·
Hundavel & Ras Jag trodde jag hade hittat en bra uppfodare. Jag trodde jag hade hittat en eventuell parning som sag mer an intressant ut. Huruvida jag...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
8 031
Senast: Corminta
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka