kolblakkur
Trådstartare
Ni som jobbar kontorstider; hur löser ni lunchfodringar?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Hejsan, nu jobbar jag inte kontorstider men jag är ändå borta ibland och dessutom tycker jag att det är skönt att sova på nätterna. Jag har fyra fodergrindar, eller tre som används nu då en stor del av hagen är avstängd pga snömassor.Ni som jobbar kontorstider; hur löser ni lunchfodringar?
Köper foder anpassat så att våra lättfödda kan ha fri tillgång både ute och inne. De blir tjocka på bara gräs sommartid men går ner under vintern och är i bra hull runt nyår. Vi gillar inte nät och är mer rädda för stressätande, ena stressar lätt.
Vad har du hittat för magiskt foder? =)
Inget speciellt hög kvot så behöver de aldrig proteintillskott och blötare bara. Minns inte ens värdena längre för jag köper på ts, protein/energikvot och väljer ett med låg energi i förhållande till vad jag hittar.
Sen ökar vi mängden tills de lämnar och lägger oss strax under. Båda två blir groteskt feta på vårt dåliga bete om de inte rids (varit konvalescenter sen i somras...) men är nu i normalhull. Båda två har dessutom fodrats som lättfödda hela sitt liv tidigare för att hålla hullet. Så det kanske har varit 5 magiska partier (på tre år alltså, haha) trots allt
H