Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
oftast är det personal även helger och större helger med eller någon bland inackorderade som funkar som inhoppare. Så har det varit på de större stallen jag arbetat innan. Ingen har heller behövt ta heldagar utan de flesta hästarna har vilat under juldagarna så enbart foder- och ut-in pass.Riktar mig främst till er som inte har eget litet stall, utan som antingen driver eller står i ett lite större stall, kollektivt eller med personal vardagar.
Hur löser ni det med ut- och insläpp på julafton, nyår, midsommar etc? Rullande schema? Man skriver upp sig när man kan? Blir det rättvist eller är det samma personer alla helger? Berätta hur det funkar hos er
Hon är egenföretagare menar du, och ni betalar för de tjänster som hon utför?och
Nu var det inte riktigt så jag menade men;
Ja hon jobbar, men har inget jobb, dvs, hon är inte fastanställd hos någon annan. Jag var slarvig när jag skrev.
(och inte för att det är relevant men; nej de varken äger eller hyr gården, de betalar bara elen. Allt löpande underhåll sköts av den vars häst hade sönder det. Vi stängslar våra egna hagar osv. Bestämmer stallägaren att någons grushage ser sliten ut, då får hästägaren se till att köpa och fördela nytt grus i hagen osv.)
En sak har jag litet svårt med hos oss - att schemat rullar hela året. Det betyder att om tolv av femton hästar går ute dygnet runt på sommarsäsongen så måste ändå alla femton hästägare turas om att ta ut och in de tre innehästarna. Det är som det är och bara att gilla läget.
Samma här, likadant året omVi kommer överens, helt kollektiva pass. Samma i förra stallet. Hittills har det alltid löst sig utan problem.
Jag älskar stallpasset på morgonen på julafton. Innan barnen kom red vi alltid på julafton och nyårsaftonen.Riktar mig främst till er som inte har eget litet stall, utan som antingen driver eller står i ett lite större stall, kollektivt eller med personal vardagar.
Hur löser ni det med ut- och insläpp på julafton, nyår, midsommar etc? Rullande schema? Man skriver upp sig när man kan? Blir det rättvist eller är det samma personer alla helger? Berätta hur det funkar hos er
Vi har bara service helgfria dagar så övrig tid sköter vi våra hästar själva. Vissa går samman och skapar "in/utsläppsgrupper" och vissa av oss andra (som jag) köper det jag kan om någon ur personalen ändå vill jobba och sköter resten själv. Så länge jag inte behöver passa exakta tider är det ganska soft att sköta sig själv röda dagar, bor så nära stallet att det inte spelar någon roll och ett skönt avbrott på julafton t.ex. att åka till stallet, få lite luft, pussa lite på hästen och önska henne god jul.Riktar mig främst till er som inte har eget litet stall, utan som antingen driver eller står i ett lite större stall, kollektivt eller med personal vardagar.