Sv: Hur löser ni hundägandet med heltidsjobb?
Jobbar i travstall, just klivit av heltid och har jobbat 07.00 - 16.00 både vardagar och helger. Sambon jobbar skift antingen förmiddag 06.00 - 14.00, 14.00 - 22.00 eller 22.00 - 06.00 och på söndagar jobbar han antingen 06.00 - 18.00 eller 18.00 - 06.00, mellan skiften är han ledig en söndag, mån-tis och ons-tors.
Så vi har många möjligheter att själva ha hunden med lite pusslande. Jobbar han förmiddag så har jag med henne på jobbet vilket inte är så roligt för henne, går en kiss/bajsrunda innan jag börjar jobba, går lite vid lunch och sedan hjälper hon mig på eftermiddagen och tar in hästarna. Vintertid har hon suttit i lunchbaracken, annars sitter hon i bilen.
Jobbar sambon natt så kliver jag upp tidigare och går en runda så ligger hon snällt och sover med husse tills han kliver upp vid 13-14 tiden. Jobbar han eftermiddag så har han såklart hunden och går med henne 1 timme innan han far vid 13.30, lämnar tvn och några lampor tänd tills jag kommer hem vid senast 16.30 en normal dag. Mitt ex har henne någon dag i veckan också så där kan jag lämna henne när det kör ihop sig här hemma.