Hur löser ni hundägandet med heltidsjobb?

Poison-heart

Trådstartare
Ja - hur gör ni alla bukefalister? Många jobbar/ går i skolan hela dagarna. Vore intressant att veta hur ni löser det så inte hunden ska behöva vara ensam många timmar i sträck.

Själv är jag lyckligt lottad som kan ha med hunden på jobbet :laugh: Jobbar i zoobutik så min tjej är med mig varje dag. Det är nog inte speciellt stimulerande för henne men bättre än att vara ensam hemma.

Sv: Hur löser ni hundägandet med heltidsjobb?

Jag jobbar natt och då är de hos nattmatte. När jag jobbar på mitt extrajobb brukar de kunna vara med. Annars har jag en tjej som brukar kunna ställa upp och passa dem :)

hej! jag jobbar som personlig assistent oftast nätter så då e hunden hemma med husse. Om jag jobbar dag så får jag ha med henne, hon har själv lärt sig plocka upp alla saker mina brukare (sitter i rulltol) tappar på golvet :love:

Jobbar även som mentalskötare då jobbar jag max 4 timmar på förmiddagen och husse går senare än mig på morgonen då blir hon själv ca 3-3.5 timme dessa timmar ägnar hon åt att sova eller spana ut genom fönstret :D gillar inte att lämna henne men hon klarar det bra och om matte tjänar extra pengar kan vi göra mer kul ihop :bump:

Min man och jag har väldigt olika tider även om båda jobbar heltid, så även om hunden är ensam är det inte fråga om så många timmar (3), plus att maken distansar fredag så det blir bara må-tor med ensamhet.

Oss passar det här systemet bra, men vi joggar en ordentlig runda om morgonen, ca 1 timme, då sover hon hela förmiddagen. Bara en sväng runt kvarteret innan jobbet är ingen höjdare.

Svärföräldrarna har med honom på jobbet eller i stugan :-)

Annars hade vi löst det med att anlita hundvakt på nåt sätt. I sista hand hade vi köpt en hunddagisplats. Jag önskar jag hade ett jobb där jag fick ta med honom. Flera av mina kollegor säger att de inte skulle ha nåt emot att ha min hund på jobbet :)