Hur löser ni det?

diabla

Trådstartare
Ni med hund som har "vanliga jobb" 8-17, hur löser ni det med att gå ut med hunden vid lunch? åker ni tillbaka hem på lunchrasten eller hur gör ni? Har ni nån som kommer hem till er och går ut med den? hund dagis? hur?
 
Sv: Hur löser ni det?

föräldrar, vänner, inneboende och ett flexilt jobb. dessutom har jag två hundar så det är ingen kris om de skulle råka bli ensamma någon enstaka 8-timmars dag.
 
Sv: Hur löser ni det?

Jag jobbar 3-skift och har 3 hundar.. dom veckorna jag jobbar fm och em så kommer min kompis och går ut med dom.. Någon enstaka gång som hon inte kunnat och då har dom klarat sig 8 timmar utan problem, men det är ju inte ofta det händer...

Natt veckan får dom klara sig själva, dom får en ordentlig promenad innan jobbet och frukost å en ordentlig morgon promenad när jag kommer hem...


Det funkar jätte bra...
 
Sv: Hur löser ni det?

Jag har bara haft några strödagar några gånger per månad då jag varit borta verkligen 9 h på en dag. Då har min kompis kommit och rastat hundarna vid lunch. Tidigare så var min hund hemma hos min mamma som jobbade hemmifrån när jag hade heldag i skolan. Nu har jag valt att inte jobba heltid. Den dagen det blir heltid så kommer jag att fixa dagisplats. Den ena hunden hade nog hellre legat ensam en hel dag, men inte den andra. Så jag får rätta mig efter den yngre hunden och fixa plats på ett LUGNT ställe, för den äldres skull...
 

Liknande trådar

Övr. Hund Ja, jag får tyvärr inse att jag (hittills) lyckats med konsten att misslyckas med allt jag föresatt mig att lyckas med när jag skaffade...
Svar
9
· Visningar
1 474
Senast: Rugge
·
Hundhälsa Hur länge brukar en hund vara förkyld? Hunden började fnysa och nysa i förrgår och har idag även fått lite rinnande ögon. Hon mår bra i...
Svar
2
· Visningar
519
Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
24
· Visningar
1 178
Senast: Vovve
·
R
Övr. Hund Istället för och fortsätta i en tråd som handlar om att vara publik på utställning så tänkte jag att det kanske kunde vara bra med en...
Svar
16
· Visningar
981
Senast: Myrten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp