Hur lindar ni för natten?

Tweety1985A

Trådstartare
Tänkte bara höra me er hur ni lindar er häst för natten, ni som har pållen lindad nattetid. Vad har ni för lindor?Om ni har fleece, har ni paddar under endå? Kul å höra hur andra gör!

Sv: Hur lindar ni för natten?

Lindar valacken bak. Back on track-paddar och fleecelindor. Börjat i samband med installningen i år då han fyller i bak nattetid numera.

fleece eller yllelindor och ALLTID paddar under. oavsett material på bandagen.
Paddar har jag antingen Cabejo Heater eller sånadära blåa med röda kanter...(som blir supervarma...)

om jag lindar nattetid har jag paddar (några specialare, vet ej riktigt vad de är för några men de är skit bra. Fast inte lika bra som BoT) + flecelindor

Jag använder TL Tricos stallbandage oftast.

back on track eller cajebo heater paddar och fleece eller stickade lindor.

Tweety1985A skrev:
Tänkte bara höra me er hur ni lindar er häst för natten, ni som har pållen lindad nattetid. Vad har ni för lindor?Om ni har fleece, har ni paddar under endå? Kul å höra hur andra gör!
Har BOT 40x40 paddar och fleecelindor. Men har nu investerat i Eskardons snabbandage.

~Ingrid

Fleecepaddar med BoT effekt fram & vanliga tjocka paddar bak
(fleecelindor både fram & bak)
Blir mer än bara nattetid då hästarna går på lösdrift.
Lindar inte varje dag.

Om jag lindar (före/efter hårdare träningspass & efter tävling) så lindar jag mad BoT paddar samt fleecelindor.

När jag har lindat för natten har jag använt fleecelindor utan paddar.

Min häst har lymfangit och har ibland lindats över natten på veterinärens order. Detta för att stödja de andra benen då hon avlastar det onda benet på dem.

Jag lindar numera med Back On Track paddar och fleecelindor. Förut vanliga yllepaddar och fleecelidor. Alltid ner till karleden/hoven och ända upp under knäet.

Yllepadd och 4 meters lindor, kan var lite trassliga att få tag i så långa med är mycket bättre för nattbandage. Annars finns ju sånna där käcka nattossor med tre snabba kardborreband. Funderar på att investera i sådana.

kenneth skrev:
Varför lindar man hästen på natten, eller över huvud taget förresten??

Jag lindar som ett stöd för hästen och för att han av nån anledning verkar tycka det är skönt. Han tuggar och slickar sig om munnen när jag gör det.

/Jane

Ridhästen har BoT paddar och stickade bandage. Han är alltid lindad fram och ibland bak.

Nordisen har ullpaddar och fleecebandage i bak när han har gått snabbjobb, annars blir han tjock i benen.
Han kan inte ha frambandage, han tar av dom och gör konfetti av dom :angel:

Jag lindar på natten efter hårdare träning.

Gosiga paddar, vadderade el en medicinpad. Och 4 m fleecelindor på det. Hela vägen från knä/has och ner till hoven.

Skulle aldrig i livet linda utan padd....

B & T paddar el. Eskadron och fleece lindor (sällan jag lindar för natt,men efter hårdare träning el. liknande så gör jag det)

Liknande trådar

Hundhälsa Jag har tältat en del med vovvarna denna sommar och det har varit riktigt mysigt. Men jag har lite svårt att bedöma om nätterna är för...
2
Svar
20
· Visningar
1 024
Senast: __sofia__
·
Hästvård Tänkte höra om ni har några kloka råd. Shettisen vi lånar fick kolik i går. Var rätt dålig när veterinären kom men svarade bra på...
Svar
2
· Visningar
546
Senast: Kristall10
·
Utrustning Behöver få lite tankar från er andra. Har haft min häst i några år nu, varje vinter får han mindre slav/små sår på haserna (har varierat...
Svar
3
· Visningar
410
Senast: sweep
·
Utrustning Tjo, lurar på att införskaffa ett BoT täcke till iaf ena hästen. Hos förra ägarn så gick han typ ständigt med nättäcket. Va allmänt mer...
Svar
0
· Visningar
143
Senast: Shixle
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama