hur läsa prop.

J

jein

Giltigt veterinär/läkarintyg uppvisas senast den 11 april 2007..

vetrinär/läkarintyg? i passet har jag samlat diverse vacc. intyg, lincenser gröna kort osv men något vetrinär/läkarintyg har jag då aldrig sett? vilket av alla dessa blad är det såkallade intyget? och varför ska man maila det till arrangören långt innan tävlingen?

Preliminärt program - observera klassnumreringen
9.00 Klass 1 LC:2 2008 OBS nytt program 0 + 150
Rosett, Plakett, Hederspris

10.00 Klass 2 LB:1 2006 0 + 150

Allsvenskan div III ingår i klass 1 och 2 0 + 400

om det är en LB: 1 2006 jag ska rida, inviduellt skall jag alltså anmäla mig till klass 2?

om jag hade ridiit i laget där inviduell start är obligatorisk utöver lagstarten hade jag i detta fall alltså behövt rida LC: 2 som inviduell? eftersom det bara finns då¨klasser att välja på och jag i laget skall rida LB:1?

Sv: hur läsa prop.

i vilket sammanhang stod det om läkarintyg eller veterinärintyg? det brukar stå att amn ska kunna visa upp det för att inte bli skyldig att betala om man ej kommer till start/inte avanmäler sig i tid... i något annat sammanhang tror jag aldrig jag har sett det nämnas.

jag är det Lb:1 du ska rida är det i det här fallet klass2

Anmälan är bindande. Alla avgifter betalas på plats före start. Anmält ekipage som inte kommer till start och inte avanmält sig inbetalar startavgift senast en vecka efter tävlingen till plusgiro 136608-7. Vid påminnelse tillkommer avgift om 150 kr. Giltigt veterinär/läkarintyg uppvisas senast den 11 april 2007.
Vaccinationsintyg uppvisas före urlastning.

det betyder alltså att man bör kunna visa upp gilltigt vetrinärintyg innan 11:e om det är så att hästen är skadad och man inte kommer till tävling?

hoppas få svar på sista frågan också

om jag hade ridit i laget där inviduell start är obligatorisk utöver lagstarten hade jag i detta fall alltså behövt rida LC: 2 som inviduell? eftersom det bara finns då¨klasser att välja på och jag i laget skall rida LB:1?

Preliminärt program - observera klassnumreringen
9.00 Klass 1 LC:2 2008 OBS nytt program 0 + 150

10.00 Klass 2 LB:1 2006 0 + 150

Allsvenskan div III ingår i klass 1 och 2 0 + 400

ja precis! tyvärr så kan jag inte hjälpa dig med sista frågan, då bestämmelserna för lagtävlingarna skiljer sig väldigt mycket mellan olika distrikt. enklast är väl att fråga din lagledare eller någon annan i klubben.

Nej, man betalar en avgift för att starta individuellt i klassen och en för laget. Detta innebär alltså att du inte enbart kan ingå i laget och därför måste anmäla och betala den individuella startavgiften också i LB:n.

Oftast så står ju klubben man tävlar för för lagavgiften och man själv för den individuella.

Och det där med uppvisande av veterinärintyg är som sagt bara om du vill ha tillbaka en del av pengarna om du inte kommer till start ;)
Förlåt men jag tyckte det var ganska roligt :D Det är minsann inte så lätt att läsa de där propparna om man inte är så van :D

Stort lycka till! Hoppas det ger mersmak, o välkommen med fler frågor om det behövs! ;)

Dvs du behöver inte rida LC:n, bara LB:n!

Liknande trådar

Dressyr Var iväg och red en LC:1 idag på en klubb ganska långt hemifrån. Det visade sig dock vara helt klart värt de 1 h 15 min det tog dit...
3 4 5
Svar
90
· Visningar
11 887
Senast: jemeni
·
Dressyr hej! nu är det såhär att i närheten av oss är det en tävling om drygt 5 veckor, samt en två v efter det. föra att sedan vara paus på en...
Svar
14
· Visningar
3 347
Senast: shia
·
Hoppning Nu behöver jag veta, stämmer dessa? I banhoppningstävlingar rids ofta en grundomgång där det gäller att ta sig runt banan felfritt inom...
Svar
2
· Visningar
2 439
Senast: Ewelina02
·
Dressyr Jag är på det igen men...är det rimligt att en klubb tar 200 kr för en klass (LC:2, LB:1, LA:1) och det du kan vinna är en rosett...
2
Svar
38
· Visningar
3 846
Senast: Jfrelin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar