Hur långt tid innan har stoet mjök?

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare sialina
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 1
  • Visningar Visningar 737
S

sialina

Kan tänka mig att det är individuellt men jag söker febrilt efter tecken på att fölningen närmar sig. Mitt sto har haft mjölk i tre dygn nu ( som minimjölk) och slår med svansen och lyfter den:bump: Hon har gått 330 dagar den 13 så det är nästan 2 veckor kvar men det känns som att den kommer innan med tanke på mjöken och svansen :confused: Längtar och hoppas. Ska snart upp och kolla till henne (bor 1 mil från stallet..)

Sv: Hur långt tid innan har stoet mjök?

Mjölka inte. Bara ett tips som jag fått från min vet. Kan sätta igång för tidig mjölkproduktion. Du vill ju knappast att ditt föl ej får råmjölken?
Vänta och se. Inga fler tips.

Har fått 10 föl senaste fyra åren. Tre missade och de lever ännu!

Lycka till.

Liknande trådar

Avel Hej!! Jag behöver er hjälp. Det är mitt första år i avel och jag känner att jag har noll koll men många här verkar ha stenkoll. Jag...
Svar
1
· Visningar
626
Senast: Shaggy
·
Avel Har ett äldre sto som går in på dygn 380 imorgon. När ska man börja oroa sig? Ni som har varit med om att ston gått över tiden mer än...
2
Svar
26
· Visningar
8 000
Senast: Bri
·
Avel Igår när jag kollade till mitt sto med föl så var låg fölet ner. Fölungen föddes i måndags och var alltså 3 dygn gammal. När hon reste...
Svar
13
· Visningar
2 997
Senast: CK
·
Avel Vi är sju familjer som bor på en gård (inget kollektiv alltså utan alla familjer har varsin lägenhet). Klockan var ungefär halv två på...
3 4 5
Svar
96
· Visningar
15 774
Senast: Aliche
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Vart registrerar jag avkomman?