Hur långt innan blir mjölken vit?

fia0

Trådstartare
Snälla svara snabbt.... Ska egentligen på midsommarfest imorgon. Ute på en ö. Idag har stoet fått vit mjölk istället för genomskinlig. Hur långt kan man tänka sig att det är kvar? Inga vaxproppar inom synhåll. Hon är 5 år och förstfölerska.

Stoet står hos mamma och pappa som såklart har koll med kamera i stallet och allt men jag önskar ju att vara med. Min sambo är dock helt inställd på att åka till festen. Jag vill ju vara med honom även om jag önskar att han skulle vilja vara med mig på plats när min första egna häst skall föla...

Som sagt tacksam för snabbt svar. Känner mig jättekluven just nu. Åka - inte åka :confused:

Sv: Hur långt innan blir mjölken vit?

Inte åka... men det är jag.
Om hästen har någon som passar den som du anser klara av att hjälpa den om något går fel så klarar de sig säkert utan dig. Men det är ju jätte trist om du skulle missa fölningen.

Fölningen fixar de utan mig.... Det handlar bara om jag vill vara med eller inte... Vilket jag såklart vill! Samtidigt vill jag inte var utan min sambo...

Förstföderska med vit mjölk. Det låter som om du skulle parkera dig i stallet omgående.

Kan du inte få sambon att vara med då? Fester finns det flera av, men just denna fölunge föds det bara en av.

Jag skulle stannat hemma . Min sambo hade nog fått klara sig själv och det kommer fler midsommrar tillsammans med honom ;)

Mia

Sambon lär väl finnas kvar även efter fölningen, medan fölningen är bara en gång.

Jag missade mitt första stos fölning på grund av en fest och som det var då inga mobiltelefoner. Lovar dig att det är värt att offra en midsommar på en fölning. Jag skulle inte åkt en meter.

Jag hade stannat hemma - helt klart!!

Sto 1 hos mig fölade tre timmar efter att mjöken blev vit och sto 2 dagen efter.

Det finns inget som kan få mig att inte vaka när de visar så tydliga tecken. Skicka sambon på fest om han inte vill fölvaka en midsommarafton. Du kan åka dit om och när hon fölat och allt gått bra.

Känner du att dina föräldrar är vana och löser det utan dig är det ju bara du själv som vet vad som är viktigast!

Allvarligt talat. Vad är det att ha ångest över? Det är väl bara att fölvaka.:confused:

Som sagt, det är bara du som vet vad som är mest värt för dig. För mig skulle fölningen klart gå före sambon. Kan han inte acceptera en fölning så... ja det är erat problem. Men jag skulle stannat hemma med min häst iallafall. Särskilt när det bara gäller en fest!

jag hade helt klart stannat hemma!!! vilket jag också gör alla min och min sambos kompisar åker till varberg och festar idag men jag och han käkar bra lite mat med hans föräldrar hemma. han fick gärna åka om han ville men stannade hemma!! Love=) Hoppas på fölis inatt=)

Jaa, klart man stannar hemma om ens första egna häst ska ha fölis för första gången :) Inget midsommarfirande kan väl stå upp emot en sån upplevelse?

Jag skulle örfilat honom för att han inte ville stanna med mig men det är bara jag ;b en fölning är viktigare än en fest tycker iaf jag.

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
3 021
Avel Hej! Då både jag och de 5 veterinärerna jag pratat med är förvirrade så skriver jag här i hopp om lite klarhet. Jag har ett sto som...
2
Svar
32
· Visningar
4 776
Senast: Nariko
·
Äldre Sitter nu och känner mig totalt slutkörd, trots flera dagars ledighet från jobbet, trevligt folk omkring mig som jag är jätteglad över...
2
Svar
33
· Visningar
8 812
B
Hästhantering Hej! Sitter här med en klump i magen och vet att det kommer bli tufft att skriva detta inlägget men jag behöver verkligen all hjälp jag...
2 3
Svar
59
· Visningar
8 484
Senast: Beritas
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka