Hur långt in i grav jobbade ni?

Sv: Hur långt in i grav jobbade ni?

En dag ringde en av mina säljare mig och frågade om det var ok att hon stannade hemma pga att hon hade ont i ryggen. Dagen efter fick hon barn. Jag tyckte att det var väldigt starkt av henne att arbeta så länge. Hon klagade aldrig!!!
(Hon skulle självklart fått ta ledigt tidigare för mig!!)

Grattis till graviditeten.

Barn 1 blev jag sjukskriven med i vecka 7 pga kraftigt illamående och det ledde till Panikångest. Så jag var sjukskriven till vecka 28 och sen tog jag min innestående semester och så de där 8 veckorna i förväg man kan ta ut föräldraförsäkringen.

Barn 2 var mammaledig till vecka 14 då jag blev sjukskriven för illamående och panikångest och järnbrist. Sjukskriven fram till förlossningen.

Barn 3. är gravid nu i vecka 16. och är på jobbet. Är illamående vid ansträngning och stress, men arbetar bara 75 % för jag tar FL på helgerna. Jag arbetar 12 timmars pass som receptionistväktare på schema och det går faktiskt ganska bra. Illamående, växtvärk och en halsbränna som inte är skoj, men jag står ut och tänkte försöka arbeta så länge som möjligt. Men den här gången vet jag ju vart jag arbetar och att det inte är långt hem.

Den oron hade jag ju som resursväktare. Visste aldrig vart jag skulle hamna.

Så gör som du känner bäst för. Arbeta så länge du vill eller inte.

Lycka till!

JAg jobbade till 2 v innan BF. JAg är sjuksköterska på akuten, fick ej HP beviljad. Men det gick bra!

*kl*

Nu har jag inte fött ännu, men så här tänker jag göra:

Jag är för närvarande sjukskriven 25% och arbetar 75%, är i vecka 32. Detta på grund av foglossningar.

Jag arbetar på en förskola och fick först avslag på min havandeskapspenningsansökan men när jag sedan kompletterade med ett intyg från min bm att jag hade foglossning så blev jag beviljad full havandekskapspenning.

Jag är sjukskriven en vecka till och sedan kan jag börja ta ut hp. Jag kommer förmodligen att börja med att ta ut halv hp och jobba 50% för att se hur det fungerar. Om det känns ok så kör jag på det hela september och tar sedan ut full hp fyra dagar in i oktober. Sedan måste jag börja ta föräldradagar (tyvärr) fram til bf 15:e oktober. Tror två veckor hemma blir rätt lagom.

Men om jag får väldigt ont av foglossning så går jag på full hp tidigare, vi får se.

Kan man alltså få HP pga foglossningar när man jobbar på förskola? Som jag förstått det tidigare så var det bara gymastiklärare som fick HP.

Kan man alltså få HP pga foglossningar när man jobbar på förskola? Som jag förstått det tidigare så var det bara gymastiklärare som fick HP.

Jao. Foglossningar räknas som särskilda skäl och eftersom foglossningar begränsar en ganska mycket i vad man "får"/kan göra så kan det vara skäl till att förskolelärare får HP.

Ja, jag fick som sagt avslag på min ansökan. När jag då ringde och kompletterade med att jag hade foglossningar så bad de min bm skicka in ett intyg ang detta. Hon skrev om vilka besvär jag hade, att vi provat både akupunktur och att jag använde stödbälte och att hon uppmanade mig att söka hp.

I brevet från fk står: I ditt fall beviljar vi hp då dina arbetsuppgifter i kombination med dina särksilda besvär gör att du inte kan utföra ditt arbete.

Liknande trådar

Gravid - 1år Nu är resan bokad och ingen återvändo finns... :eek::):D:eek: Den 28 oktober åker vi till Thailand i två veckor (phuket) för att...
Svar
11
· Visningar
1 207
Senast: jerseyko
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama