Hur långt har ni kommit med era 04?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Hur långt har ni kommit med era 04?

Han är nog runt 167 cm, om inte större. Men han är ändå ganska kort i kroppen och ädel, så han känns inte så stor....än ;)

Nu ska jag försöka ladda upp bilder här.. ska se hur det går :angel:
album_zoom.php

Den vart lite suddig men...

Senast ändrad:

Jag ser inga bilder! Kommer bara till sidan och att man måste logga in.

Här kommer lite nytt på min snutta som nu tycker att det är helt ok att jag sitter på henne!

Kort från idag! Uppsuttna korten dock tagna från konstig vinkel så hon ser himla kort och liten ut och jag stor :o

Uppsittning07031100002.jpg

Uppsittning07031100001.jpg

Uppsittning07031100008.jpg

Uppsittning07031100011.jpg

Min älskling! :love:

Vilken heting :love:

Hur gör jag för att lägga upp bilder? måste man ha dom på intenet sedan tidigare? ska de inte gå att lägga in dom direkt från datorn?

ne du kan inte ta direkt från datorn.
ladda upp på typ pixbox eller photobucket.
Dom två fungerar bra. :D

du var snabbare med att få det att fungera :)

Söt häst

kL
miN 04 blev inkörd förra året och är nu riden i alla gångarter, både ute och inne. Hoppat små krýss. Regelbundet löshoppad hela hösten.

HOn är en welsh cob runt 1.41 cm

Vår skrutta :love:
fiona070207.jpg

"KL"

Var och löshoppade i helgen och då var han inte det minsta pigg på att hoppa, det blev mest slarv och han blev trött nästan på en gång.
Han är lite mer irriterad än vanligt nu så jag funderar på om det kan bero på pälsfällningen. Han är fortfarande schysst att hålla på med men har fått en "nafsperiod", något han inte hållit på med tidigare. Han gör allt man ber om men lägger in nafsningar hit och dit, suck!! Annars har det gått framåt med ridningen :banana: men vi har inte provat att galopperat än.

Så, nu har jag sträckt upp mig och intalat mig själv att det är slut på att mesa!
Har kravlat mig upp på Carisma i helgen och har travat henne tre dagar i rad :banana: Visserligen på volt med longeringslina. Men jag e nöjd och glad.
Funderar på att ta henne på träningen på torsdag, kanske att jag vågar rida utan lina. Fick en bra känsla i morse, men ville sluta när det gick bra!

För 10 dagar sedan funderade jag på att skicka iväg henne på inridning, men nu har jag redan travat. Jisses, allt går bara man ser till att få det gjort ;)

Nu är vädret underbart så jag hoppas ni alla är ute och njuter :love: Själv sitter jag på jobb och längtar efter en skogstur.....

Vad är det som har varit annorlunda med Carisma eftersom du har kommit så långt med Lasse. Har hon varit lite bråkigare eller?

Det är roligt att andra också behöver rycka tag i sig och sluta mesa :p jag e precis likadan:o

Carisma hon blev ju lite övermodig i tömkörningen och stack och hade sig, och hon tolererade inte att ha vagn efter sig. (fast den stack hon inte med tack-och-lov) Sedan gillar hon inte att bli "pelad" på och så kan hon inte stå still. Så jag gav upp lite med henne innan jul, när hon skenade iväg med tömmarna efter sig för 5e gången :angel:

Sedan när jag fick lite ork igen, så drog hon på sig en förkylning som varat i 1½ månad. Det var då jag lade all min tid på Lasse istället.

Men nu jäklar är jag på gång igen. :bump: Och hon har blivit MYCKET lugnare med allt. Tror nog att två månaders vila har hjälpt henne att smälta allt på nått vis.
Hon har ju trots allt blivit tömkörd två gånger i veckan under 8 månader, så hon kan ju en hel del!

Så nu kör jag på stenhårt mot 3-års, så får de vila helt i sommar sedan :banana:

Så fin Saga var i matchande schabrak och lindor! Och du ser riktigt glad ut. HÄRLIGT!

:love: Så söt hon är, i lockig man och allt!

Kul att det har kommit lite nya bilder i tråden, det är jätteroligt att få en uppdatering om hur allas små hjärtan ser ut :D

Det är dock inte självfall, utan hon hade haft flätor några dagar.

Har du några nya bilder på dina småttingar? (som kanske inte är så små längre)

Kommer nog alltid att kalla Lynette för lillan eller bäbis, för hon kommer alltid vara det för mej även som vuxen. Hon är ju trots allt tonåring nu :)

Aha, det varså det blev. Men va skönt att det går så mycket bättre igen! Det händer nog mer när de får vila än vad man kan tänka sig oxå!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästmänniskan Okej så jag vet inte riktigt hur jag ska göra. Min bästa kompis medryttarhästar har nu blivit till salu och hon frågade mig om jag...
Svar
13
· Visningar
2 950
Körning Hur har ni gjort för att trafikträna era körhästar? Min fjording är ganska cool med det mesta, han är van vid bilar, traktorer och...
Svar
12
· Visningar
2 339
S
Anläggning Till hösten måste jag flytta min häst, jag jobbar just nu som hästskötare och just nu är hon med där jag jobbar men pga att jag tänkt...
Svar
3
· Visningar
2 526
Senast: moonstruck
·
Hästvård Hade inte så stor koll på borrelia innan min häst fick det, men har sen dess läst en del, både här och på andra ställen, och bland annat...
Svar
15
· Visningar
2 563
Senast: LaMaya
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama