Sv: Hur långt har ni kommit med era 04?
Åh så kul! jag vill oxå ut o "tävla"
Fast vi borde kanske börja inhoppningen först
Här svävar iaf mitt ego på stora rosa moln efter denna helg
Tiger har blivit RIDhäst
Hela tiden har det känts som att vi bara lullar runt, han har gått i en trevligt unghästform o lyssnar bra osv osv men det har liksom aldrig blvit någon "ridning" av det. Därför skulle vi ju till tränaren i fredags. något som jag såg framemot massor. Så börjar det blåsa utav bara hel*ete o ett stort träd knäcktes rakt av ute i hagen när vi skulle lasta. Så vi stannade hemma. Såklart gick strömmen oxå. Redigt förbannad gick jag o la mig.
Dagen därpå pusslade vi om lite så vi hann åka till anläggningen med Tiger på em o träna lite själva. Fint väder o allt så testade vi en utedressyrbana. De har vi aldrig gått på innan och jag ville se hur han betedde sig inom 20 meter, ridhuset är typ 26 brett och jag tror alltid han ska välta om jag vänder innan väggen
Iaf, Tiger var laddad som tusan, nya dojor o allt. Han gick som handhäst tisdagen om jag inte minns fel? Nu var det ju lördag
Lite bröt för hunden och hela första traven kändes han väldigt skum, inte alls mellan hand o skänkel men gjorde ju precis osm han skulle. Så började hästarna i hagarna skrika när de skulle in uppe på kullen ovanför. Då blev min lilla häst väldigt liten
Han har en förmåga att sänka hela bakdelen ngt enormt och framdelen känns som att den ska sväva iväg uppåt när han blir sådär "knäpppigg". Ett klart fall av "hoppa av och longera" men jag fattade galopp istället, det gick fint. Han kom kvickt till sans när han galopperat ett arv, då var det inte så spännande längre.