G
Goldi
Jag är nyficken på hur långt ni andra kommit med hästar i den åldern.
Alltså som blir 4 i vår.
Hur tränar ni ?
Alltså som blir 4 i vår.
Hur tränar ni ?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
är inte det lite mycket för en 3,5 åring?Marri skrev:varmblodssto på 156 i mkh född 2002-06-10
Visserligen är hon en liten travare men jag ridtränar henne just nu 6 dar i veckan, ca 10-15 km per dag i skogen med 3 dar backträning och det går strålande!
Fippel skrev:är inte det lite mycket för en 3,5 åring?
rassub skrev:har en som fyller 4 i maj, gått 3 årstesten i maj -05 vilat över sommaren o riden 2 dagar i veckan sept-julen, efter det rider jag nu 3-4 dagar i veckan.
Han går i ridhuset en dag per vecka, skritt-trav-galopp övar på tempoväxlingar samt att rida serpentiner o volter, det är tydligen oxå svårt att förstå att ALLA hästar inte går åt samma håll vingelpelle..
Annars rider vi ut i alla gångarter (själva eller med sällskap), galopp över fält blandat med att vi kliver över stockar o stubbar i skogen.
Satsar på kvalitén i höst o ska hinna med fyra starter på lokal nivå (D) innan dess.
Marri skrev:Visserligen är hon en liten travare men jag ridtränar henne just nu 6 dar i veckan, ca 10-15 km per dag i skogen med 3 dar backträning och det går strålande!