Sv: Hur långt har er bil gått?
Volvo 245 från 90. Den har snart gått 27000 och jag måste verkligen få.tummen ur och byta kamrem snart.*ångest*
Jag hoppas den kommer gå länge till, min älskade röda faran...
Oh, har du en från 90!
De är så fina!
Håll hårt i din Fara
Jag saknar min fining, min vita från 89! Den fick flera 2or på rost på sista besiktningen och när vi äntligen lyckades hitta en verkstad som ville svetsa ville han ha 6000 kr för det och det var pengar mamma inte ville lägga på en volvo som var så gammal (hon gillar inte ens volvo 245 or, de är som lastbilar tycker hon). Det är inte så många människor häromkring som vill befatta sig med svetsning så då blev min fina bil skrot.
Jag föreslog för mamma i våras att vi kunde sälja vår bil och köpa en volvo 245 från 93. Hon gav mig mördande blickar!
Vissa bilraser fastnar man för, mamma är en ford-människa. Jag är volvoägare i själ och hjärta, men det blev en seat ibiza från 2010 då vi ville ha en bil som inte gick sönder hela tiden, inte var rostig, drog lite bensin, låg skatt. Där passar inte riktigt en gammal volvo in i de kraven.
TS
Min och min mors bil har kört 10 300 och vi har haft den i 2 år. Den är från 2010. Om det räknas till mycket eller lite kan jag inte svara på, men det låter som mycket i jämförelse med en gammal volvo. Det är inte antalet mil den rullat som man ska tänka mest på. Det är hur den är skött, hur den låter, hur den ser ut,och så får man läsa på om rasens sjukdomar och liknande så får man kanske ett hum om hållbarheten.
Eller så släpar man med sig någon som kan mer om bilar. I mitt fel var det min bror (som liksom jag är volvofrälst) och min mamma, som levt ihop med mekaniker och lärt sig massor med kunskaper om bilar.