Fibusen
Trådstartare
Ni som ridit in era hästar,hur länge var dom spända och nervösa? min är riden från sista april,riden en hel del i tre veckor,sen pga att han behövde skor och jag inte fått tag på hovslagare,så har det bara blivit små korta stunde då och då,och jag tycker att han har blivit så nervig nu... När man sa upp på han,då vill han bara ta sig därifrån,när man kommer upp på ryggen så är han jättespänd,när man är ute på promenad så är han nervös för allt..
De tre första veckorna var han ju lite nervig eftersom det var så nytt,men absolut inte så mycket som nu..
När man smackar frammåt så står han helt stilla ett tag,sen börjar han backa innan han tillslut går frammåt.
Kan det vara så enkelt att detta kommer att gå över jättesnabbt så fort vi kommer igång igen och rider 3-4 dagar i veckan igen,eller är det nån period han har kommit in i?
Eller får de flesta unghästar en sån här period?
Hur har era unghästar varit? Om dom varit nervösa,hur lång tid tog det innan du kände att hästen var helt cool att rida?
De tre första veckorna var han ju lite nervig eftersom det var så nytt,men absolut inte så mycket som nu..
När man smackar frammåt så står han helt stilla ett tag,sen börjar han backa innan han tillslut går frammåt.
Kan det vara så enkelt att detta kommer att gå över jättesnabbt så fort vi kommer igång igen och rider 3-4 dagar i veckan igen,eller är det nån period han har kommit in i?
Eller får de flesta unghästar en sån här period?
Hur har era unghästar varit? Om dom varit nervösa,hur lång tid tog det innan du kände att hästen var helt cool att rida?