Hur länge ska man vara hemma med en barn som har feber?

Ciilia

Trådstartare
Alltså igår kväll hade han 40 graders feber, idag känns han lite varm, men är ändå vid gott mod. Har inte tagit tempen på honom än idag. Käkade rätt bra frukost. Vi har inte ätit lunch än, så vi får se där. Han är 2 år. Det jag undrar är hur gör man, kan man skicka honom till dagis imorgon, eller ska jag vabba en dag till? Ska barnen vara helt feberfria en dag innan de tar sig till dagsi. Sambon kan tyvärr inte vabba imorgon och jag har lite småpanik över jobbet, även om mitt barn absolut går före allting. Har själv varit sjuk och sonen hade feber och var hemma för 2 veckor sen också med feber...

Eller är det så här vabburari är?

Sv: Hur länge ska man vara hemma med en barn som har feber?

En dag ska de vara helt feberfria så är han varm idag får du räkna med att vara hemma i morgon också.

Jag har läst/hört att det är väldigt mycket virus och sjukdomar denna vinter jämfört med hur det brukar vara.

Min son har inte varit på förskolan sedan förra tisdagen, men imorgon ska han dit.

En feberfri dag hemma rekommenderas så att barnet helt orkar med när det väl är på förskolan

Vi kör med en feberfri dag. Har barnet haft 40 graders feber så ör det ju högst troligt att det behöver vila en dag för att orka med förskolan.

Tack för alla svar!
Är mitt första barn och han har hållt sig väldigt frisk fram tills nu. Tycker det är svårt att hitta info om hur man ska göra. Då får han vara hemma med mig imorgon!

Vi följer förskolans rekommendationer och här säger de att är barnet feberfritt och piggt är det välkommet tillbaka.

Vi följer förskolans rekommendationer och här säger de att är barnet feberfritt och piggt är det välkommet tillbaka.
tycker jag låter som en bra tumregel. De måste ju orka med dagen på dagis!
De kan ju vara rätt sega utan att ha feber. Gå efter allmäntillståndet!

Hade han feber idag och isådantfall hur mycket?

Var det på febergränsen och han är fri i morgon och du tror att han orkar en dag på dagis så kör på tycker jag. Dotterns förskola säger samma sak som Sols.

Där jag jobbar rekommenderar vi en feberfri dag hemma innan barnet återvänder till förskolan. Det har ju mycket med orken att göra.

Liknande trådar

Småbarn Vi har sökt vård både på jourcentral, akuten och kommer sannolikt behöva söka oss till VC nästa vecka om symtomen inte släpper - men är...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 301
Senast: Blyger
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Fortsättning från VGV Kids. Vi träffade en sköterska på närakuten som verkade oroad. Hon verkade inte riktigt få grepp om varför han...
Svar
12
· Visningar
2 165
Övr. Barn Ni med barn som fått kraftiga biverkningar av vaccinationer hur har ni gjort med fortsatta vaccinationer? Vilka biverkningar har era...
2
Svar
24
· Visningar
4 899
Senast: Sedna
·
Småbarn Sonen 4,5 år har haft det lite kämpigt på förskolan i höst. Alla hans vänner slutade för att börja på skolan, och han har inte riktigt...
2 3
Svar
40
· Visningar
9 200
Senast: Soapbubble
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Oseriös avel 2023