hur länge ska man vänta?

K

kanela

Det var värst vad jag skapar trådar, men det är så mycket som rör sig i mitt huvud just nu :)

Det är såhär att jag blev medryttare på en häst i slutet av våren/början av sommaren. Jag gillade verkligen både hästen och ägaren så dte kändes som det perfekta stället. Grejen var att ägaren lovat att låna ut hästen ett par veckor under sommaren vilket jag inte alls hade något emot. Ägaren har hört av sig ett par ggr under sommaren nu när jag inte ridit och för några veckor sedan hörde hon av sig och sa att han var på väg hem, sedan dess har jag inte hört någonting. Jag får inte tag på ägaren, hon svarar inte på sms trots att jag skickat flera st och frågat (har leveransrapport på mob så jag vet att hon får dom och det första skickade jag i mitten av juli) och igår mailade jag henne och bad att tala om ifall något hänt som gör att jag inte kan rida den här hästen mer. Hur länge ska jag vänta innan det är dags att ge upp?jag hoppas ju verkligen att hon hör av sig, men jag kan ju inte vänta hur länge som helst utan något som helst besked eftersom jag vill komma igång och rida ordentligt igen och det känns ju jättedumt att börja leta nytt ställe om hon sedan skulle höra av sig eftersom det kändes så pass bra.

Sv: hur länge ska man vänta?

Ring och ring och ring igen. Hon kan omöjligt uppfatta dig som enerverande om du gör detta, för det visar ju bara att du är seriös och att du vill fortsätta att ha hand om hästen.
Det enda du kan göra är att fortsätta att höra av dig, och hör du ingenting snart så får du nog tyvärr börja leta på annat håll..

Kanske är det så att hon valt att låna ut hästen längre, och vill försöka undvika att ta det samtalet med dig.

Och kontaktar hon dig inte snarast så tycker jag att du ska gå vidare, för då är denna människa uppenbarligen oseriös gentemot dig.

Ring och ring och ring igen. Hon kan omöjligt uppfatta dig som enerverande om du gör detta,

Det är just enerverande hon kommer tycka att medryttaren är:smirk:
men det är fel av hästägaren att inte höra av sig.

skulle hon mot förmodan göra det, så får hon ju skylla sig själv med tanke på att hon inte hjälper till..
Resonerar man som du kan man ju omöjligt vara så speciellt seriös

Kanske är det så att hon valt att låna ut hästen längre, och vill försöka undvika att ta det samtalet med dig.

Ja vem vet, jag vet ju att den hon lånat ut honom till ville köpa honom, men vad ägaren sa till mig ville hon inte sälja och det var därför jag skulle börja rida där, men man börjar ju fundera på om hon sålt honom ändå :S
men vi får se...kan ju finnas en bra förklaring också till varför hon inte hört av sig, inte för att jag kommer på någon bra till varför man inte svarar på sms när man får dom men ändå:)

Ja vem vet, jag vet ju att den hon lånat ut honom till ville köpa honom, men vad ägaren sa till mig ville hon inte sälja och det var därför jag skulle börja rida där, men man börjar ju fundera på om hon sålt honom ändå :S
men vi får se...kan ju finnas en bra förklaring också till varför hon inte hört av sig, inte för att jag kommer på någon bra till varför man inte svarar på sms när man får dom men ändå:)

Ja,vi får hoppas att personen i fråga har haft förhinder eller något. Men sen samtidigt, hur jobbigt eller hur mycket tid tar det egentligen att lyfta luren ?
Men du, stå ut ett tag till, och fortsätt att höra av dig!
Lycka till! /sofie

Tjaa jag vet jui nte vad mitten av juli är för dig, men för mig har det iaf gått 2-3 veckor sen dess, och jag skulle nog lite smått gett upp om jag vore du.

Att tjata tror jag inte lönar sig så mkt faktiskt.

Men, å andra sidan bör du kanske avvakta (Dvs inte höra av dig) åtminstonde nån vecka eller två till, för det KAN ju vara så att någonting har hänt. Det behöver ju itne ens ha med hästen att göra..

Kan du inte åka ut till stallet och kolla om hästen är kvar eller inte?
Om det är ngn i stallet kan du ju höra med dem...

Tjaa jag vet jui nte vad mitten av juli är för dig, men för mig har det iaf gått 2-3 veckor sen dess, och jag skulle nog lite smått gett upp om jag vore du.

Att tjata tror jag inte lönar sig så mkt faktiskt.

Men, å andra sidan bör du kanske avvakta (Dvs inte höra av dig) åtminstonde nån vecka eller två till, för det KAN ju vara så att någonting har hänt. Det behöver ju itne ens ha med hästen att göra..

Kan du inte åka ut till stallet och kolla om hästen är kvar eller inte?
Om det är ngn i stallet kan du ju höra med dem...

Ja 3v är det iaf sedan jag hörde något. Jag kommer ge det ett litet tag till, men sen får jag ge upp.
Att åka ut till stallet känns inte som någon bra idé då det är ett litet privatstall på hennes föräldrars gård där bara dom är och jag har aldrig varit där utan ägaren så det skulle kännas ganska dumt. Jag får nog så snällt vänta. men som du sa, det kan ju faktiskt hänt något som inte alls har med hästen att göra också

Om det nu är så att du ringt, mailat o skickat sms i över 2 veckor nu utan att få svar så tror ajg det är dags att ge upp. Vill hästägaren att du ska rida så hör hon nog av sig, i annat fall är det kanske dags att börja leta ny häst att ta hand om

Fast att det är hennes föräldrars gård är väl bara bra? :confused:
Åk dit och prata med dem & hör efter.
De borde ju veta vem du är iom att du varit medryttare..

Men det är ju upp till dig om du vill ge allt en chans eller inte.. :p

Fast att det är hennes föräldrars gård är väl bara bra? :confused:
Åk dit och prata med dem & hör efter.
De borde ju veta vem du är iom att du varit medryttare..

Men det är ju upp till dig om du vill ge allt en chans eller inte.. :p

Visst men jag hann inte vara där så många ggr så dom har jag knappt sett. Hejat någon gång på sin höjd så det är därför. Hade jag träffat dom fler gånger och pratat med dom så hade det varit en annan sak:) Sen hade det varit en annan sak om jag ridit där länge också, jag red ju inte mer än 5-6ggr kanske innan han lånades ut.

skulle hon mot förmodan göra det, så får hon ju skylla sig själv med tanke på att hon inte hjälper till..
Resonerar man som du kan man ju omöjligt vara så speciellt seriös

Så på vilket sätt resonerar jag då?du kan omöjligt bedöma mej som oseriös för den lilla mening jag skrev, krävs lite mer för att göra en sån bedömning.
Hyser du agg mot ngn speciell idag så är jag fel person att hoppa på.

Tycker synd om dig... Känns väldigt respektlöst av hästägaren att inte höra av sig.

Tycker du ska fortsätta ett litet tag till med att försöka få tag i ägaren. Annars - börja leta ny medryttarpålle, låter som du är en seriös medryttare som förtjänar en ny istället för att gå och vänta! :D

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag har ett riktigt dilemma som jag mår riktigt, riktigt dåligt av. Jag har 2 ston och en äldre valack. Valacken är 20 år, har en åkomma...
2
Svar
24
· Visningar
2 562
Senast: mars
·
Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
3 701
Senast: Lhas
·
Hästmänniskan Hej! Behöver få skriva av mig lite och kanske få någon idé på hur jag ska resonera då jag känner mig så ensam med tankarna. Lite...
2
Svar
27
· Visningar
8 499
Senast: tuaphua
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
15 349
Senast: Juli0a
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar