Hur länge ska man vänta?

• Hästvård
  • Trådstartare Trådstartare eiwo
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 4
  • Visningar Visningar 899
E

eiwo

Min häst drattade omkull för ett tag sen och blev halt. I måndags träffade vi veterinären som konstaterade att det satt i musklerna i/runt bogen, han har troligtvis sträckt sej och nu får han Metacam i 12 dagar. Vet. rekommenderade även att min ET skulle komma ut efter att Metacam-kuren var avslutad så hon fick känna på honom och se om hon kunde göra något.

Frågan är bara hur länge man ska vänta med att ta ut henne efter att kuren är klar? Karensen för tävling är ju 14 dagar, ska man köra på det när det gäller detta också? För då borde det ju garanterat vara ur kroppen tänkte jag. Någon som har någon idé?

Sv: Hur länge ska man vänta?

Så som vetrinären uttryckte det :när kuren är avslutad skulle jag tolka som att det går bra med en gång.

Liknande trådar

Hästvård Hej! Jag börjar från början, I början av april blev min häst halt, åkte till kliniken en vecka senare ( hade ingen tidigare tid ledig)...
Svar
10
· Visningar
2 779
Senast: Sirap
·
Hästvård Hejsan! Jag tror att jag skriver här för att kunna bolla min oro med någon som har nya tankar och idéer att ta upp med veterinären:)...
9 10 11
Svar
216
· Visningar
23 211
Hundhälsa Hej! Min Australian kelpiehane på snart 6 år har varit skadad i över 2,5 månad och trots flera veterinär besök och nästan 2 månader på...
2
Svar
28
· Visningar
5 975
Senast: Linda_A
·
Hästvård Mitt sto har blivit halt på vänster bak efter ett ihopsläpp. Vi åkte in till klinik och gjorde en hält utredning. Reagera lite på högt...
Svar
6
· Visningar
2 983
Senast: Jiovedi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka