Hur länge löper de?

Ickapeltz

Trådstartare
Min lilla hona har precis blivit könsmogen och löper nu för första gången. Hur länge pågår detta? Finns det något man kan göra för att minska hennes lockrop på nätterna? Jag tänkte kastrera henne till hösten så jag slipper detta nästa år.

Sv: Hur länge löper de?

Katter löper ungefär 3-7 dagar och hur ofta är väldigt individuellt. En del löper varje månad, vissa en gång om året och så finns allt där emellan.

Man kan ge p-piller för att slippa löp men p-piller är inte riskfria. De ökar risken för juvertumörbildning, livmoderinflammation och diabetes.

Hur gammal är honkatten?

min kisse bella blir 3 år nu i sommar. när hon löpte tog det ca 1-2 veckor....hon skrek som en stucken gris... men nu är hon lyckligtvis kastrerad... men hon har fått en kull med ungar innan hon blev det

Varför inte kastrera henne direkt efter löpet då? Hon är ju tillräckligt gammal för kastrering.

De slutar när ägaren tröttnar på ljudet och knipsar livmodern.;)

För mig är det även en ekonomisk fråga. Tänkte märka henne samtidigt och det blir ca 1200:- Får ta av sommarlönen. Jag har hört att man inte ska göra såna ingrepp på sommaren pga infektionsrisken. Därför på hösten

På våren och i början av sommaren är det ingen fara att kastrera, infektionsmässigt. Det är väl bara under rötmånaden man bör undvika att operera dem.

Pengarna får jag i slutet av Juli så det blir ju i aug isåfall.. Och det är ju det vi kallar rötmånad väl

Liknande trådar

Övr. Katt Vi har tre katter en hona på två en hane på knappt ett och en äldre hona på 8år. Den yngre honan har varit löpen och är nu dräktig,den...
Svar
8
· Visningar
682
Övr. Katt Jag har två kastrerade honkatter som jag köpte på katthem för länge sedan. De börjar bli gamla och har inte längre så mycket jaktlust...
Svar
2
· Visningar
223
Senast: MJLee
·
Övr. Katt Hej. jag har en fråga gällande mina 2 katter som helt plötsligt inte kommer överrens. Dom är båda hanar och kastrerade. Den ena hanen är...
Svar
3
· Visningar
615
Senast: Svartkatt
·
Övr. Katt Som titeln säger. En människa i min närhet (d.v.s. inte jag obviously) vill att deras katt ska få en kull kattungar. Anledningen är helt...
5 6 7
Svar
121
· Visningar
7 932
Senast: Badger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar