Hur länge kan en 5 månaders valp "hålla sig"?

annelil_82

Trådstartare
Ja, precis som rubriken säger så undrar jag om någon vet på ett ungefär hur länge en 5 månaders valp (som är rumsren) kan hålla sig innan den behöver gå ut? Ska man fortfarande gå efter principen att valpen ska ut efter den lekt, ätit, sovit?

Sv: Hur länge kan en 5 månaders valp "hålla sig"?

Min lilla vappe är så duktig så han säger faktiskt till numera när han vill ut! Han är cirka 4 1/2 månad nu, behöver inte gå ut innan frukost men direkt efter och inte på natten. Går inte ut efter bus utan en stund efter maten, tar som längre tid nu tycker jag innan det tryckt på det "gamla".

Javan

Individuellt säkert. Min vavva var rumsren vid 5 mån. Då började jag dra ut på det längre & längre. Ut efter mat har aldrig funkat så bra på honom, han måste bajja INNAN annars äter han inte :D Men ut efter lek hade jag slutat med vid 5 mån, gick ut om han varit uppe i varv länge (dvs kommit folk eller lekt extra vilt osv), vid mat & så.. helt enkelt ca var 2,5-3 h. Cirkus.

Tack snälla Javan och Lenis för era svar! Jag får nämligen hem en 5 månaders jack russell valp imorgon! Han är rumsren enligt uppfödaren så jag var mest nyfiken på ungefär hur ofta jag ska gå ut med honom.

Liknande trådar

R
Hundträning Min mamma ska kanske skaffa en hund valp ❤️ Och isåfall kommer min hund vara ungefär 1,5-2 år när den kommer. Han är en väldigt glad...
Svar
14
· Visningar
1 282
Senast: Raderad medlem 149524
·
Övr. Hund Hej, Vill kanske mest skriva av mig eller få lite tips kanske! Min kille är snart 1 år. Jag tycker vi har god kommunikation för det...
Svar
9
· Visningar
1 022
Senast: inverterad
·
Hundträning Jag tog emot en omplaceringshund för två månader sedan, en tik som snart är fem år. Hon har levt hela sitt liv hos uppfödaren och fått...
Svar
8
· Visningar
904
Senast: Blyger
·
Hundträning Jag har skrivit här förut att vi köpte en valp i november och vi har nu två spaniels. Gamla hunden är fem år. Vi har nu fått...
2 3
Svar
53
· Visningar
5 795
Senast: Milosari
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka