Hur länge kan bettet ändras?

Lenis

Trådstartare
Min lille är lite över 7 månader och har underbett. Valpbettet var från början bra men nu är det ett litet underbett. Han fick mjölkisar som vägrat lossna dragna för tre veckor sen men det har inte ändrats sen dess.

Vad tror ni om chansen att det rättar till sig? Han är ganska sen i utvecklingen av skallen, och tanig som en liten tarm, verkligen slyngelkropp. Enligt uppf så är ofta avkommorna efter aktuell pappa lite sena i utvecklingen överlag.

Sv: Hur länge kan bettet ändras?

Har du pratat med uppfödaren om underbettet? Det kan bero på vilken ras och storlek på hund när de är klara med tillväxten av käkarna. Så är han allmänt sen så kan det säkert ändra sig det också.

Jag minns att min yngste hade lite överbett i 6-8 månadersåldern. Det rättade till sig så att han har perfekt bett idag.

Sv: Hur länge kan bettet ändras?

Vad tror ni om chansen att det rättar till sig?

Hade det varit ett överbett så hade nog chansen varit större att det rättar till sig men det är bara att ha is i magen och se vad som händer, vet att jag hört om folk vars hundar som har fått korrekt bett först när de var i 1 års åldern (om de har haft bettfel som valpar) så det är nog olika från hund till hund hur länge käkarna utvecklas.

Senast ändrad:

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka