Hur länge håller svampsås i kylen?

Plus minus tre dagar brukar jag tänka.

Men Smaka är bästa sättet :)

(Rötmånad tex påverkar
Och hur länge den stod framme i rumstemperatur när den var nygjord spelar in.
Ju fortare den kom ner i temp efter tillagning spelar också in. Hur mycket man smakade av den med fingret likaså eller med samma sked flera gånger..)

Tycker det är svårt , vissa har kallare kylskåp ,vissa varmare, rötmånad osv. men jag brukar inte låta såser stå mer än 3 dagar, tycker de börjar smaka unket efter det =p
Gör mycket sås med mjölk själv.

Min erfarenhet är att det mesta klarar sig uppåt en vecka om man tagit hand om det ordentligt. Har du satt in den precis efter att den lagats skulle jag inte var rädd för att äta den efter fem dagar. Har den däremot sått framme ett tag skulle jag inte äta den om den var äldre än två-tre dagar.

Liknande trådar

Hästvård Jag har fått dille på att kyla efter träning. Lätt inbillningssjuk som jag är så känns det handlingskraftigt att göra något för att...
Svar
4
· Visningar
446
Senast: Tilly_85
·
Hemmet Oj, här hemma sover jag fortfarande gott och i lagom temp trots fönster i söderläge i sovrummet. Låter som att nåt gått fel i...
2 3
Svar
49
· Visningar
1 259
Senast: Rugge
·
Hästvård Vilket är det mest prisvärda/ bästa kylande linimentet på marknaden? Eller är de lika varandra?😊 Jag skulle vilja ha ett kylande...
Svar
2
· Visningar
273
Senast: Grazing
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter 26-åriga Kyle Clifford jagades av brittisk polis efter att tre kvinnor dödats i ett hus nordväst om London. Han misstänktes vara...
Svar
0
· Visningar
158
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama