Hur länge håller marsipan?

Andromedae

Trådstartare
Om jag ska göra marsipandekorationer (typ, blommor och blad), hur långt innan det att de ska ätas kan jag göra dem?
 
Om jag ska göra marsipandekorationer (typ, blommor och blad), hur långt innan det att de ska ätas kan jag göra dem?
Det håller länge. Från en blogg:
"DEKORATIONER
Tid: Dekorationer i sugarpaste eller marsipan kan göras långt i förväg eftersom materialet till största del innehåller socker. Utan problem kan du göra dekorationerna 2-3 veckor i förväg och det skulle säkert fungera längre i förväg också.

Förvaring: Förvara dina dekorationer mörkt, dammfritt och i rumstemperatur. På sommaren kanske rumstemperatur blir för varmt, men inte i kylskåpet och inte i solen/vid elementet kan vara en bra regel. Jag förvarar mina dekorationer i ett skafferi som är lite kallare än övriga huset men inte kylskåpskallt. De dekorationer som man vill ska torka (blommor, figurer som ska hålla formen m.m.) förvaras som de är, när de väl torkat kan man lägga dem i en burk. De dekorationer som man vill ska vara lite mjuka lägger man i en tätslutande burk tills det är dags att dekorera tårtan."
 

Liknande trådar

Hemmet Jag älskar dofter. Jag tycker speciellt mycket om tyngre dofter och säsongsbundna dofter. Jag vill liksom inte att det ska dofta...
2 3
Svar
52
· Visningar
2 203
Senast: LinnK
·
Hemmet Vilken bank har ni ert huslån på? Vad betalar ni ränta? Är de klokt att binda räntan och isåfall hur länge? Är ny på detta då jag ska...
Svar
10
· Visningar
417
Senast: kolblakkur
·
Kläder & Bli fin Behöver verkligen nya glasögon. Mina glasögon är ca 18 år gamla, omoderna och något för starka. Är inte bekväm att röra mig utanför...
Svar
11
· Visningar
525
Senast: Åsa A
·
Fritid Håller på att rensa här hemma för att sälja sånt som inte används, och hittade då en låda tyg. Baserat på vad som står på lådan måste...
Svar
4
· Visningar
728
Senast: Rosett
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp