Hur länge håller det sig?

A

ArabianGirl

Jag har hösilage i IKEA-kassar, eftersom jag hämtar hösilage i tre veckor nu hos ett annat stall (10 kg åt gången)

Jag förvarar det alltså i IKEA kassar, inomhus i stallet, ganska mörkt och svalt.

Hur länge håller det sig? Kan man ha det så i 3 dagar utan att det blir dåligt?
(Hämtar nytt var 3:e dag)

Sv: Hur länge håller det sig?

Öppnad bal brukar hålla ca 5 dagar, lite klängre när det är kallt på vintern och kortare om det är väldigt varmt. Så 3 dagar borde inte vara nån fara. :)

3 dagar är inget problem, men stapla inte kassarna i varandra. Då kan vatten avdunsta och bilda kondens som möglar. Ställ de bara på golvet som de är.

dom kanske fortfarande går på bete??? vi har inte börjat stödutfodra vår ston m föl ännu...Dom som kommer in på natten får ca 3-4 kg men då går dom på övergödslat bete 12-15 tim/dag och det räcker...

Liknande trådar

Foder & Strö Hej😊! Behöver hjälp att välja hösilage till mina två ganska lättfödda d-ponnyer🙏 Behöver ett silage med hyfsat lågt socker så det är...
Svar
5
· Visningar
554
Senast: Elo
·
Foder & Strö Jag förstår att det säkert är en nära på omöjlig fråga att svara på, men jag vill ändå gärna få ta del av andras erfarenheter och tankar...
2
Svar
23
· Visningar
2 086
Senast: Roheryn
·
Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 565
Senast: Freazer
·
Avel Håller på och avvänjer mitt föl och funderar på hur länge vi ska "hålla på". Fölet är 11 månader och går i flock med fyra andra...
Svar
5
· Visningar
1 038
Senast: Ketrawzc
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka