Hur länge finns bakterierna i hundens mun? (rå kyckling)

Det är inte bara via rå kyckling man kan få MRSA o ev annat skit.
Nej sjukhus är väl en annan källa. Men det är drygt ett år sedan jag sist låg på sjukhus med öppna sår och ännu längre sedan jag åt antibiotika så jag hoppas att jag bara har goda bakterier i kroppen nu

Bravo är absolut ett alternativ! Jag kan få tag på det och emmzo men det tar emot lite att handla där det erbjuds. De lägger på lite väl mycket på priset i affären...
Det kan inte finnas andra återförsäljare? Alternativt att du kan få bättre pris om du köper lådor med mat istället för enstaka?

Alternativt om ni är några stycken som kan gå ihop och beställa direkt från bravo?

Nu ska jag prova Halla för dryga 39 kr/kg. Men det är nästan 90
% kött i det. Det är inte ens 50 % i bravon och bara 66 % i emmzo.

Halla har ok innehåll, men när jag hade det var det en finmalen vattnig röra. Inte poppis. Men jag har ju en superkräsen hund, hoppas det funkar för dig.

Halla har ok innehåll, men när jag hade det var det en finmalen vattnig röra. Inte poppis. Men jag har ju en superkräsen hund, hoppas det funkar för dig.
Håller med om att konsistensen är trist, lite som VoH. Men mina hundar tycker att det är väldigt smakligt! Köpte varianten med lamm.

Jag fodrar också rått, har gett kyckling och fläsk i många år, men efter larmet så har jag dragit ner på kött av dom sorterna, även om det händer att jag köper lite fläskdelar och kyckling mellan varven.
I samband med ett veterinärbesök så togs prover på MRSA hos min hund vilket visades vara negativt (dvs inga bakterier fanns vid provtagning). Jag var rätt säker på att hunden hade MRSA med tanke på att jag fodrat så pass mycket med kyckling och fläsk.
Men det är klokt att inte ge fläsk och rå kyckling med tanke på att MRSA ökar i Sverige.

Inte svar på din fråga, men kanske intressant att veta, det är med andra ord inte alls säkert att bakterien finns hos hunden, tror mycket har att göra med immunförsvar eller ren och skär tur/otur?

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka