Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Hur länge man vill som jag uppfattat det.
Men. Kan detta verkligen stämma? Det är ju verkligen inte rättvist..?
Jag blir alltid lite förvånad över det argumentet. Vad ska du då göra om du har en häst som faktiskt inte har ökad tölt, men ändå råkar vara välriden och lite flashig?
Lycka till!
Jag tycker att det kan fokuseras på flashiga hästar - i svårare klasser! Men jag anser att det är synd att benämningen "lättklass" togs bort på dessa klasserna. Det borde finnas grenar för unghästar, mindre fina hästar, samt de som behöver vänja sig vid omgivningen.
För att då få svar på min fundering. När tycker Ni att det är lämpligt att man lämnar "lättklasserna"?
Det är nog ingen har som förväntar sig att man ska vinna med en grön häst, men det finne en del mer elitbetonade ryttare som prövar sina nya talanger i lättklass på gott och ont. Det är varken ovanligt med katastrofresultat eller vinst i de fallen.varför skulle man inte kunna starta en unghäst eller orutinerad i en gren där det finns bättre ekipage med? måste man vinna eller gå till final med en ung eller orutinerad häst?
Att lägga ribban på final med en ung eller grön häst tycker jag känns lite väl hårt mot både häst och ryttare.
Varför det är viktigt att vinna? De flesta anser nog att det är måttligt viktigt när man ser till hela sitt liv eller omvärlden med krig och elände men samtidigt är det roligt att ibland få känna sig duktig, att få rida final och att slippa rida mot sin instruktör, någon kändis eller den godkända hingsten när man själv endast har en medioker häst och är dito ryttare.När jag tävlat (både jag och hästen var gröna på tävlingsbanan) har jag valt tävlingar utan final eller tackat nej till att rida final om jag gått vidare.
Varför skulle det vara så viktigt att gå till final? Det gör man väl den dagen man faktiskt har en välutbildad och välriden häst.
Jag vill inte vinna pga att alla andra är kassa, jag vill vinna för att min häst är bra.
Nej i och med nya domarhandledningen så är det borta. Lättklass existerar egentligen inte längre. Tanken är att det ska bli något uppklassningssystem, men det får tiden utvisa.Uppklassningen är väl tillbaka sen några år? Dock med högre gräns än tidigare.
Ah, just ja, så var det ja.Nej i och med nya domarhandledningen så är det borta. Lättklass existerar egentligen inte längre. Tanken är att det ska bli något uppklassningssystem, men det får tiden utvisa.
Klassindelning i de olika grenarn är på G
Jag blir alltid lite förvånad över det argumentet. Vad ska du då göra om du har en häst som faktiskt inte har ökad tölt, men ändå råkar vara välriden och lite flashig?