hur länge blöder man mycket?

A

anvandarnamn

efter förlossningen alltså :)

Jag blöder fortfarande mycket efter 3,5 veckor, och det luktar rätt skarpt tycker jag. Är det normalt'?

tack på förhand!

Sv: hur länge blöder man mycket?

Efter 3,5 vecka så blödde jag inte mycket alls. Men det kan säkert vara väldigt olika. Men kontakta din BM om du är orolig!

Jag slutade blöda efter ca 5 veckor. Det kom tillbaka efter ett par dagar och blödde till ungefär 10 veckor.

Kraftig blödning kan vara väldigt olika enligt min BM. ;) Men byta en normalbinda varje gång jag var på toaletten de första 3 veckorna i alla fall har jag för mig.

Är du orolig så kontakta BM, de är ju till för att hjälpa. :)

Jag blödde väldigt olika med mina 2 barn, mkt längre med första än den andra.

Avslag luktar f*n! Men är du orolig ska du ju ringa bm.

Vet inte om det kan hjälpa att amma mycket? Min mamma sa att när man ammar utsöndras hormon så livmodern drar ihop sig. Och det tyckte jag stämde. För i början fick jag alltid byta binda före och efter amningen, men mellan så blödde det inte alls lika mycket.

Jag slutade blöda efter 2½ vecka och tre veckor senare fick jag min första mens.

Min vännina blöde i 3 månader och hennes blödningar lukatade jätte illa så hon fick gå in och göra en skrapning för allt hade inte kommit ut vid förlossningen.

Men är du orolig så kontakta läkare, men tror det är väldigt olika från person till person hur längre man blöder.

Efter två veckor hade jag fortfarande sjukhusets megablöjor, efter tre veckor kunde jag börja använda vanliga nattbindor och då började det minska kraftigt för varje dag och efter fem veckor slutade jag blöda helt.

Det verkar vara sjukt olika det där. avslaget luktar ju lite speciellt men är du orolig så kontakta din BM eller läkare.

Liknande trådar

Hundhälsa Holländsk Herdehund på nyss fyllda 1år, började med att jag en dag (14nov) tyckte han såg halt/rörelsestörning på morgon rastningen...
Svar
3
· Visningar
1 034
Avel Håller på och avvänjer mitt föl och funderar på hur länge vi ska "hålla på". Fölet är 11 månader och går i flock med fyra andra...
Svar
5
· Visningar
1 022
Senast: Ketrawzc
·
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 280
Senast: fixi
·
Utrustning Hej! Tänkte kolla, då jag gärna vill ha varierade åsikter kring mitt lilla dilemma jag har.. Min häst, hon är en väldigt egensinnig...
Svar
7
· Visningar
952

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka