Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
Min son använde den i en vecka, sen orkade jag inte kliva upp, lyfta över honom, amma, lyfta tillbaka, sova en eller två timmar, samma sak igen... min dotter sov inte alls i spjälsängen.
De sov hos mig de första två åren, sedan växlade de mellan egen säng och min säng.
Elivia bytte säng för en månad sedan ungefär. Hon blir två i augusti. Anledningen till att vi bytte var för att lillasyster började växa ur babykorgen (som hon förvisso nästan aldrig sov i ändå).
Till sonen hade jag spjälsängen framme tills han var ca 18 månader och till dottern tills hon var ett år.
Dottern sov i den tills hon var ca 5 månader sen sov hon hos mej och sonen sov i den ibland fram till 3 månader.
När sonen var 18 månader fick han ny säng och dottern fick en ny som ett åring.
I två år ungefär, sedan fick hon en stor vuxensäng. Fast vi bäddade bara i ena halvan, resten var ett mysdjurshav. Vi la även under en rulle på kanten så hon inte kunde rulla ur sängen. Rullen hade hon tills hon var ca 3,5 år. Hon har en ganska hög säng med stora lådor under. Var lite snål och ville inte köpa en växasäng eftersom vi hade en mkt bra sängbotten hemma, så vi köpte bara sängramen.
Storebror sov i den i två år. Lillebror har knappt sovit i sin....han är snart 3 månader och sover oftast i vagn/sjal på dagtid och intill mig om nätterna.
Tills dottern var 1½, då bytte vi till växasäng åt henne. Misstänker att barn nr 2 kommer få byta något tidigare, eftersom jag misstänker att hon är mer klätterapa än sin storasyster
Sonen var 9 månader. En hel kväll sprang jag mellan hans rum och vardagsrummet tills jag gav upp och la honom i vuxensängen i hans rum. Sen den kvällen sov han där istället.
Sonen fyllde tre för 1½ månad sedan och sover fortfarande i sin. Han älskar sin säng och vi har helt enkelt fått köpa en egen spjälsäng till bebisen nu. Får se när sonen växer ur sin spjälsäng, han är så lång så snart växer han väl fast.
Vi har använt den av och till. I perioder sover våra barn så oroligt att de far runt i hela sängen, när de sover hos oss. Ettan trillade till och med ur sängen flera gånger. I sådana perioder har han själv velat sova i spjälsängen. Men när han var drygt två år tog lillebror över spjälsängen, så då fick ettan sova antingen på en madrass på golvet i sitt rum, eller i våra sängar.
Lillen är nu 1,5 år och sover nästan alltid i spjälsängen. Fast jag lyfter över honom till oss om han vaknar på natten och är ledsen.
Hästnyheter På grund av personalbrist finns det inte längre jourveterinärer i fyra kommuner på Höglandet under kvällar, nätter och helger.
Något som...
Hundavel & Ras Nej det gör jag inte. Jag har sett många med allergi så det är väl delvis min personliga uppfattning, jag skrev för övrigt ”precis som...