Hur långa promenader i vinterkylan med valp?

Harbor

Trådstartare
Vår valp är 11 veckor och vi går dagligen en liten tur med den ute. Nu på helgen har vi mer tid och idag tog vi en runda på 30 minuter och det var - 10° ute. Hunden var väl påklädd och trippade duktigt efter. Men sen dess har den varit helt slut och sovit halva dagen. Normalt är den ett kvicksilver som är överallt. Tycker att det kändes som ok med denna tur ute, men blev och fundera om det var för mycket. Vad tycker ni?

Sv: Hur långa promenader i vinterkylan med valp?

Jag skulle inte gå 30 minuters regelrätta promenader med en 11 veckors valp ö.t.h när min hund var valp gick vi inte så mycket promenader, däremot åkte vi till olika ställen och hon fick ofta vara ute och upptäcka världen lös.

Sv: Hur långa promenader i vinterkylan med valp?

Har gått en 45 min (i sträck utan vila i koppel) promenad med min 6 månaders... hon är en blandis av två aktiva raser, hon gör av med energi genom att använda hjärnan, leka och nosa runt på kortare promenader. går max 15 min med henne i sträck, kanske jag som e nojig eller lat men det är så mycket roligare att kunna träna/leka än att traska rakt fram :D
lycka till med den lille!

Liknande trådar

Övr. Hund Hej Min Corgi gick bort för ca 3år sedan och saknar en hund i mitt liv Bor på landet med barn 5,9,11 varannan vecka och några katter som...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
3 825
Senast: Maniac123
·
Övr. Hund Hej alla! (Längre inlägg) Jag har i många år längtat efter en hund men har pga omständigheter inte haft den möjligheten förrän ett år...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
8 067
Senast: Mabuse
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
35 705
Senast: Snurrfian
·
Övr. Hund Hej, Ytterliggare ännu en vilken ras tråd men tänkte kika med experterna ;) Jag har gått ganske länge nu i hundtankar och funderar på...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 851
Senast: Praefatio
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka